Microsoft představil Office pro iPad

28. 3. 2014

Sdílet

 Autor: © Microsoft
Microsoft oficiálně ohlašuje Office pro iPad. Kancelářskou sadu ovšem bude možné naplno používat jen s předplatným služby Office 365.

Nový generální ředitel společnosti Microsoft, Satya Nadella, již jasně prohlásil, že připojování uživatelů ke cloudovým službách Microsoftu – bez ohledu na platformu klienta – je pro něj naprostou prioritou. Jím vytýčený směr prezentovaný heslem „především mobilita a cloud“ by měl být podpořen právě dostupností nejpopulárnějšího kacenlářského balíku pro platformu iPadů.

Microsoft Word pro iPad, Excel pro iPad a PowerPoint pro iPad budou k bezplatnému stažení k dispozici v oficiálním obchodu s aplikacemi App Store. Tyto bezplatné verze ovšem budou pouze dokumenty zobrazovat. K vytváření nebo upravování dokumentů si budou muset uživatelé objednat předplatné služby Office 365 – což znamená platit měsíčně 9,99 dolarů za Office 365 Home Premium, případně v dohledné době 6,99 dolarů za Office 365 Personal, který byl oznámen 13. března a prozatím ještě není k dispozici.

Office pro iPad bude propojen s uživatelovým účtem SkyDrive, díky čemuž bude moci vytvořit v práci prezentaci a později ji editovat a revidovat například během cesty domů. Dokument bude neustále konzistentně zformátován, i pokud konkrétní implementace Office (jako je Office mobile) nebude podporovat nějakou použitou funkci. Hlavní aplikace balíku Office jsou ve skutečnosti poslední, které byly přeneseny na platformu iOS. Lync, Skype, Yammer i OneNote jsou na iPadech k dispozici již od roku 2011.

Důvody k novému odhodlání plně podporovat platformu firmy Apple nejsou nijak záhadné. Microsoft distribuovat svůj Office s tablety již dříve, ovšem šlo o jeho produkty, konkrétně tablety Surface a Surface II. Těch se ovšem za první rok prodalo jen okolo jednoho milionu kusů, zatímco Apple prodal 26 milionů iPadů za jediný kvartál.

bitcoin_skoleni

Samozřejmě platí, že firma Apple ke svým zařízením přidává vlastní kancelářské nástroje nazvané iWork, a to zdarma. Následující měsíce ovšem ukážou, jak se uživatelé iPadů, charakterističtí svou věrností produktům Apple, zachovají.