Microsoft brzy umožní zákazníkům vytvářet autonomní agenty s umělou inteligencí, které bude možné nakonfigurovat tak, aby prováděli složité úkoly s malým nebo žádným vstupem od člověka.
Softwarová firma oznámila, že nástroje pro vytváření AI agentů v Copilot Studiu budou k dispozici ve veřejné beta verzi, která bude spuštěna na konferenci Ignite 19. listopadu, přičemž v nadcházejícím měsíci budou předpřipravení agenti zavedeni i do aplikací Dynamics 365.
Je podle vás regulace AI vhodnou metodou, jak zabezpečit AI?
Microsoft poprvé představil plány umožnit uživatelům vytvářet AI agenty v Copilot Studiu – své platformě pro vývoj AI s nízkým nebo žádným kódem – v květnu v neveřejném náhledu pro vybrané zákazníky.
Agenty genAI lze považovat za další stupeň vývoje konverzačních asistentů AI, jako jsou Copilot nebo ChatGPT. Zatímco AI asistenti reagují přímo na pokyny uživatele – například vypracování e-mailu nebo shrnutí dokumentu – autonomní AI agenti jsou spouštěni událostmi a mohou sami provádět složitější, vícekrokové procesy.
Podnik může například nakonfigurovat agenta tak, aby reagoval na příchod e-mailu od zákazníka. V tomto okamžiku může agent vyhledat údaje o účtu odesílatele, zkontrolovat předchozí komunikaci a poté sám provést řadu akcí – například zkontrolovat zásoby nebo se zeptat zákazníka na jeho preference.
Podle Microsoftu existuje široká škála potenciálních případů použití s možností přizpůsobit agenty různým úkolům, od nástupu zaměstnanců až po automatizaci dodavatelského řetězce.
„O agentech uvažujeme jako o nových aplikacích pro svět poháněný umělou inteligencí,“ řekl Bryan Goode, korporátní viceprezident pro podnikové aplikace ve společnosti Microsoft.
Tyto AI agenty lze podle Microsoftu vytvářet prostřednictvím grafického rozhraní Copilot Studio bez použití kódu, což znamená, že není nutný žádný vývoj softwaru. Agenty pak lze publikovat a přistupovat k nim na různých místech: z prostředí Copilota, na webových stránkách nebo v rámci aplikace.
Goode v tom vidí otevírající se možnosti pro pracovníky mimo vývojáře a IT: „Myslíme si, že v budoucnu bude každý potřebovat možnost vytvářet agenty, podobně jako každý může vytvářet tabulky nebo prezentace v Microsoft 365.“
„Agenti skutečně představují demokratizaci umělé inteligence pro mnoho podnikových uživatelů, kteří mají konkrétní úkoly, které chtějí splnit, ale netouží se stát experty na umělou inteligenci,“ míní Jack Gold, analytik z poradenské společnosti J. Gold Associates.
Přidejte si magazín Computerworld mezi své oblíbené zdroje na Google News.
Sám Microsoft vyvíjí 10 předkonfigurovaných AI agentů pro svou sadu podnikových aplikací Dynamics 365. Patří mezi ně „agent pro kvalifikaci prodeje“ pro Dynamics 365 Sales, „agent pro prodejní objednávky“ pro Dynamics 365 Business Central a „agent pro správu případů“ Dynamics 365 Customer Service. K dispozici budou „v průběhu nadcházejících měsíců“.
Microsoft však není sám, kdo do svých produktů zabudovává AI agenty: totéž dělají i další dodavatelé podnikového softwaru, od Salesforce, který minulý měsíc představil svou platformu Agentforce, přes SAP a ServiceNow až po dodavatele aplikací pro digitální práci, jako jsou Atlassian a Asana.
„V příštích několika letech uvidíte, že prakticky všichni dodavatelé podnikových řešení nasadí do svých aplikací agenty,“ tvrdí Gold.
Computerworld si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným měsíčníkem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.
Obsah Computerworldu je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.