Epidemie nového koronaviru rozpoutala nečekaný trend ve školství, kdy výuka začala být realizována na dálku. A jelikož riziko nákazy přetrvává, školy léto stráví mimo jiné úvahami, jak nabyté zkušenosti zúročit a jak reagovat v případě vypuknutí druhé vlny epidemie. Technologické firmy na nastalou situaci pružně reagují a například Microsoft představil nové výukové plány, které má pro svou aplikaci Teams. Mezi novinkami jsou například:
- zobrazení 7x7 obrazů namísto dosavadního rozložení 3x3
- diskuzní podskupiny, tzv. breakout rooms
- propracovanější analýzy o využívání aplikace
- „docházkový systém“, tzv. meeting lobby
Zobrazení až 49 účastníků videokonference už umožňuje konkurenční Zoom, v Teamsech by mělo být v preview verzi k dispozici už tento měsíc, plošně pak v průběhu podzimu.
Totéž lze říci o tzv. breakout rooms, podskupinách, do nichž může správce konference účastníky rozdělit například dle probírané části většího projektu (Zoom takových podskupin umožňuje vytvořit až padesát). Čím dál tím důležitějšími se stávají také analýzy v rámci Class Insights, které vyučujícím umožňují sledovat zapojení jednotlivých studentů.
„Tradiční učební plány nelze vždy předělat do digitální podoby a vyučující tak nemohou pokaždé nahradit školní den jen výukou na dálku. Z našich průzkumů vyplynulo, že pro víc než polovinu vyučujících je při výuce na dálku největší výzvou udržet pozornost studentů,“ uvádí Microsoft.
Class Insights tak poskytnou přehledná data o „docházce“ studentů, jejich interakcích, plnění úkolů, ale také o známkách. Součástí Teams for Education se stane také systém Raise Their Hands, umožňující studentům přihlásit se o slovo tak jako kdyby seděli ve třídě.
Docházkový systém Meeting Lobby, inspirovaný rovněž Zoomem, pak bude sloužit jako prevence před nežádoucími zásahy do konferencí ze strany nezvaných účastníků. Sloužit bude také k tomu, aby studenti nemohli začít videokonferenci dřív, než se do ní zapojí učitel.
S oznámením novinek v Teamsech Microsoft zároveň vyzval vyučující, ať si osvojí další jeho aplikace jako je například diskuzní video platforma FlipGrid nebo Minecraft for Education, výuková verze populární videohry. Firma vyzdvihla též nástroje jako Immersive Reader pro studenty s poruchami učení (např. dyslexie) či Background Blur pro rozostření pozadí za účelem vyšší ochrany soukromí.