Přestože některé velké společnosti a reklamní agentury technologii přijaly, hlavně díky jejím schopnostem sledování a analýzy, uživatelé už tak přívětiví nebyli.
Společnost zastavuje vývoj Tagu a nebude ho už podporovat „in-house“, licencovala nicméně technologii firmě Scanbuy, která má nadále poskytovat podporu dosavadním zákazníkům a Tag transformovat. Technologie bude v průběhu září integrována do platformy ScanLife od Scanbuy a měla by fungovat do 19. srpna 2015.
V porovnání s jinými řešeními umožňovalo použití barev Microsoft Tagu nejen nabízet značkové a vizuálně atraktivnější tagy, ale bylo také možné ukládat více informací na měnším místě. V základu se sice jedná o strojově čitelný odkaz, nicméně protože všechny požadavky procházejí nejprve servery Microsoftu, získávají společnosti používající Tag jako bonus analytická data o zařízeních a lidech, kteří skenují jejich Tagy, a díky tomu mohou lépe řídit kampaně. Věcí druhou je samozřejmě soukromí uživatelů.
Na druhou stranu je výhodou centralizovaného přístupu fakt, že se lidé nemusejí bát, že „nějaká náhodná osoba vytvoří generátor kódu pomocí Microsoft Tag a vydá škodlivé kódy s nekalými záměry,“ nechal se slyšet ředitel Scanbuy Mike Wehrs.
Zdroj: IDG News Service