Microsoft testuje digitální brýle

27. 10. 2013

Sdílet

 Autor: © boy2006 - Fotolia.com
Společnost podle seníku Wall Street Journal oslovila asijské subdodavatele a požádala je o dodávku klíčových dílů pro první prototypy.

Microsoft se tak údajně snaží zachytit první vlnu počítačů na tělo, která se právě rozbíhá v podobě chytrých hodinek nebo brýlí. Prototypy Microsoftu by tedy měly konkurovat Google Glass, o kterých se toho ví nejvíc a které by měly být k dispozici nejdříve.

Microsoft údajně objednal miniaturizované videokamery a další důležité díly pro výrobu prototypů. I když společnost tato zařízení již testuje, může podle upozornění informátora WSJ nakonec od sériové výroby upustit. Společnost však chce podle zdroje získat zásadní pozici na trhu hardwaru, a proto si nechce nechat ujet vlak v oblasti počítačů na tělo.

Microsoft tak pokračuje v postupném přechodu od výrobce zaměřeného na software na dodavatele zařízení, ve kterých je jeho software používán. Smartphony, příslušenství nebo digitální propojení televizorů s dalšími zařízeními se podílejí na transformaci spotřební elektroniky a pomáhají ve vzestupu společnostem jako Apple nebo Samsung. Microsoft prozatím na poli hardwaru neboduje, proto se snaží zachytávat nové trendy ve snaze dohnat konkurenci.

Jedním z kroků je i zakoupení mobilní divize společnosti Nokia nebo uvedení vlastních tabletů pod značkou Surface. Chytré hodinky nebo brýle by mohly být logickým pokračováním v tomto trendu, i když zatím není jasné, jestli bude prodej těchto zařízení ziskový a zda bude trh s nimi dostatečně velký. Stranou nezůstává ani otázka soukromí, protože chytré brýle je samozřejmě možné napadnout a v případě úspěšného průniku získat vzdálený přístup ke kameře nebo mikrofonu vestavěných v zařízení.

Analytici, kteří předpovídají počítačům na tělo úspěch, protože výrobci budou moci kromě telefonů prodávat i chytré periférie v podobě náramků, hodinek nebo brýlí a získat tak od něj více peněz. „Trend přístrojů na tělo má potenciál posílit aktuálně nepatrné marže produktů spotřební elektroniky, protože značkám umožní zvednout ceny jejich produktů v podobě technologických módních doplňků,“ napsala například analytička HSBC Jenny Laiová.

Velké společnosti se na nástup těchto zařízení připravují i předkládáním žádostí o patenty v tomto oboru. Například Microsoft má v USA 78 patentů na displej usazený na hlavě a 94 žádostí o další patenty. Google má podobných patentů 59 a Apple 27.