Microsoft uvádí novou řadu produktů z rodiny System Center

9. 5. 2007

Sdílet

Microsoft uvedl novou produktovou řadu System Center. Jde o sadu produktů a řešení pro správu podnikového IT a IS. Díky svým vlastnostem a funkcím umožňuje informovanost IT specialistů o stavu celé IT infrastruktury a procesech.

Microsoft uvedl novou produktovou řadu System Center. Jde o sadu produktů a řešení pro správu podnikového IT a IS. Díky svým vlastnostem a funkcím umožňuje informovanost IT specialistů o stavu celé IT infrastruktury a procesech.

System Center je postaven na již existujících produktech Microsoft Operation Manager (MOM) a Systems Management Server (SMS). Podstatnou novinkou této platformy je produkt Essentials 2007, který představuje řešení pro správu IT systémů určených především pro střední firmy.

Řada produktů Systems Center obsahuje:
  • System Center Operation Manager 2007 (dříve MOM) – novinkou v System Center Operation Manager proti MOM je například „End-to-end Service Management“ umožňující pohlížet na síť z pohledu služeb, které poskytuje. Dále je to pak možnost monitoringu klientských stanic a schopnost automaticky nastavovat prahové hodnoty vypovídající o stavu sítě dle zpětné dlouhodobé analýzy.
  • System Center Configuration Manager 2007 (nová verze SMS) - pokrývá potřeby podniku v oblasti distribuce softwaru, správu aktualizací a oprav, či nově zajištění virtualizace distribuovaných aplikací a pokročilý Asset Management.
  • System Center Essentials 2007 – určen pro potřeby SMB firem do 500 počítačů. Zajišťuje monitoring sítě, serverů a klientských stanic, vzdálenou instalaci softwaru, správu aktualizací, sledování inventáře hardwaru i softwaru a komplexní reporting stavu podnikové infrastruktury.
  • System Center Capacity Planner 2006 - produkt usnadňující plánované nasazení nových aplikací do provozu či při větších změnách v podnikové infrastruktuře.
  • System Center Virtual Machine Manager 2007 – produkt pro správu virtuálního prostředí.
  • System Center Data Protection Manager 2006 – zajišťuje ochranu a obnovu dat. Umožňuje zároveň řídit nejen zálohy souborových serverů, ale také databází SQL Serveru a Exchange Serveru.
  • System Center Service Manager – produkt umožňující IT oddělením poskytovat pokročilé služby jako helpdesk či incident management v kvalitě definované SLA (Service Level Agreement). Celý systém navíc podporuje standard ITIL a další.

Uvedení této nové řady produktů koresponduje s iniciativou Dynamic System Initiative (DSI), jíž se společnost Microsoft zavázala k vytváření softwaru, který bude podporovat vzájemnou integraci v rámci celého životního cyklu informačních technologií.

Více o produktech řady System Center naleznete na stránce Microsoftu zde.