Microsoft v Číně: Opustit stávající praktiky jako Google nehodláme

25. 3. 2010

Sdílet

Google přestal filtrovat hledání v Číně a její uživatelé v současné době přesměrovává na stránku v Hong Kongu. Chystá se k podobnému kroku i další gigant? Podle oficiálního vyjádření zatím ne.

Microsoft prodává své produkty v Číně již 20 let a hodlá v tom, i po krocích Googlu, nadále pokračovat, tvrdí Cornelia Kutterer, zastánkyně práv Microsoftu v Bruselu. Vyjádření podala své prezentaci na konferenci Evropské rady o kyberzločinu, kde se každý rok setkávají bezpečnostní specialisté a zákonodárci a diskutují o nebezpečí plynoucího ze zločinů páchaných ve virtuálním světě.

Kuttererová se ve své řeči zmínila aktivity organizace Global Network Initiative (GNI), která se zaměřuje na svobodu a práva na internetu. GNI byla založena v říjnu roku 2008 a jedním z důvodů založení bylo řešení otázky ohledně pronikání a obchodování IT společností v zemích se striktními zákony a cenzurou, jako je například zmíněná Čína.  Mezi členy GNI patří mimo jiné Google a Yahoo.

Právě Google se v nedávné době rozhodl k razantnímu kroku a v pondělí přestal cenzurovat vyhledávání v Číně, když adresu Google.cn přesměroval na necenzurovanou pobočku v Hong Kongu, s adresou Google.com.hk.  Gigant již díku tomu stačil ztratit některé své čínské obchodní partnery a ti tak přešli na stranu největšího rivala, vyhledávací službu Baidu.com.