Mobilita: Strategie podnikových mobilních aplikací

4. 3. 2013

Sdílet

 Autor: © rufous - Fotolia.com
Důležitou součástí vytváření podnikové mobilní strategie je tvorba a správa podnikových aplikací. Je třeba zvolit si, zda firma bude zajišťovat vývoj mobilních aplikací vlastními kapacitami, či je bude nakupovat od třetích stran.

Dále je rovněž nezbytné rozhodnout, zda se dát při vývoji mobilních aplikací cestou nativních, či hybridních aplikací. Nativní aplikace jsou od počátku připravovány individuálně pro jednotlivé mobilní platformy (iOS, Android či Windows 8), hybridní aplikace jsou určeny univerzálně pro všechny platformy, avšak distribuovány jsou pro jednotlivé systémy zvlášť.

Rovněž je nutné definovat způsob, pomocí kterého budou aplikace distribuovány. Zde mohou opět pomoci systémy pro MDM. Díky nim je totiž možné vytvořit tzv. interní podnikový aplikační shop, ze kterého budou firemní uživatelé aplikace instalovat. Přístup na veřejné aplikační shopy jim pak systémy MDM nemusejí povolit, stejně jako nemusejí umožnit přístup na další cloudové služby, například Dropbox, iTunes a další.

Růst počtu chytrých mobilních zařízení, počtu stažených aplikací pro jednotlivé platformy nebo nárůst spotřeby mobilních dat jednoznačně ukazuje, že uživatelé touží po nezávislosti a mobilitě, a přitom vyžadují vysoký výkon a rychlost všech služeb. Ty by měly optimálně vznikat jako cloudová řešení, která se budou pro své výhody v podnicích intenzivně využívat.

ICTS24

Chcete se dozvědět více o správě mobilních zařízení? Zúčastněte se webináře, pořádaného společností Ness Technologies, lídrem v oblasti mobilních služeb. Registrujte se na Ness Up Webinars!  

Autor Jan Čaboun