Mozilla se rozhodla do mobilní verze Firefoxu pro operační systém Android přidat stejnou funkci označovanou jako „Do Not Track“ (informovat servery, že nechci být sledován), jako v desktopové verzi prohlížeče. Beta verze prohlížeče je již ke stažení z Android Marketu.
Omezení sledování uživatelů vychází z iniciativy W3C konsorcia, která má umožnit informovat webové servery o tom, že uživatel si nepřeje uchovávat informace o jeho dřívějším chování. Díky tomu by mu pak neměla být nabízena personalizovaná reklama na základě jeho předchozího jednání na webu (tj. například při zájmu o určité téma). Nedojde tedy k vypnutí reklam jako takových, ale k nahrazení těch personalizovaných obecnými.
Nová funkce je k nalezení v nastavení soukromí a bezpečnosti v panelu nastavení Firefoxu pro Android a může být aktivovaná jediným klepnutím. Implementace funkce pak v praxi funguje přidáním komponenty „DNT: 1“ do HTTP hlaviček. To dává webovým serverům najevo, že uživatel nechce být sledován. Jedná se o způsob, který se snaží překonat limity spojené s cookies či blacklisty, které jsou obtížné pro nastavování a úspěšné implementování.
Po aktivaci funkce může uživatel vyzkoušet test od Microsoftu, aby viděl, jak tato vlastnost funguje v praxi. Microsoft je totiž dalším z velkých hráčů, kteří se snaží v této oblasti angažovat, naopak Google v Chrome a Apple v Safari funkcionalitu omezení sledování uživatelů zatím neimplementovali. Apple tak chce ovšem učinit spolu s novou verzí Mac OS X.