Motorola uveřejnila, že hledá cesty, jak ozdravit svou divizi mobilních telefonů a podle analytiků začala vážně přemýšlet i o tom, že tuto divizi prodá.
Vedou jí k tomu hospodářské výsledky, které nedávno zveřejnila. Podle nich obrat divize mobilních telefonů vloni činil o třetinu méně, než tomu bylo o rok dříve, tedy asi 19 miliard dolarů (firmě se nepodařilo navázat na úspěch produktové řady Razr). Celkem firma utržila v roce 2007 přibližně 36 miliard dolarů, což je meziročně o 15 % méně. Ztráta firmy přitom nijak drastická nebyla – 49 milionů dolarů.
Z těchto čísle je jasné, že mobilní divize má na celkové hospodaření firmy majoritní vliv a její neúspěch sráží výsledky ostatních divizí Motoroly, což je negativně vnímáno především akcionáři Motoroly. Podle analytiků lze mobilní produkty Motoroly oddělit od sekce podnikových řešení a síťových produktů pro spotřebitelský trh.
Již na konci loňského roku odstoupil šéf Motoroly Ed Zander.