Zajímavé je, že přibližně od roku 2010 komentátoři Microsoftu nabídku MS Office pro iOS doporučovali, když ale firma tento krok udělala, jsou mnohem skeptičtější. Podle některých přišel tento krok příliš pozdě, jiní vytýkají absenci optimalizace pro tablety iPad.
Patrick Moorhead, analytik ve společnosti Moor Insights & Strategy, se domnívá, že nabídka nijak nezvýší příjmy, které má Microsoft z prodeje svého kancelářského balíku. Jde spíše o udržení stávajících zákazníků, mobilní verze sady by podle Moorheada mohla být argumentem, proč nepřecházet na Google Apps.
Další analytici vyjadřují zklamání, že Office je určen pro iPhone; na iPadu i iPadu mini sice běží také, ale není optimalizován pro jejich velikosti displejů. Přitom tablet je na práci s kancelářskými aplikacemi určitě vhodnější než smartphone. (Ostatně Microsoft sám uvádí, že jeho Office pro iOS je určen spíše pro prohlížení dokumentů a drobné úpravy než pro plnohodnotnou kancelářskou práci.) Frank Gillett z Forrester Research tvrdí, že absence podpory pro iPad Microsoftu nijak nepomůže, lidé si kvůli tomu nezačnou kupovat tablety od Microsoftu, když už jednou mají iPad.
Bob O'Donnell z IDC zase tvrdí, že zákazníky stále příliš neláká pronájem aplikace. Lidé by si MS Office pro iOS raději koupili v podobě licence; Microsoftu tuto cestu nezvolil zřejmě především proto, aby obešel Apple App Store/iTunes a nemusel odvádět 30 % z prodeje svému konkurentovi.
Microsoft proto na App Store nabízí Office Mobile jako aplikaci zdarma, lze ji však používat pouze s účtem na předplatné k MS Office 365. Jeho ceny začínají od 100 dolarů ročně ve verzi Home Premium, verze určené pro podniky jsou k dispozici od 150 dolarů na rok a uživatele. (Celá yákležitost je poněkud komplikovanější: Není pravda, že by Microsoft Apple zcela vyšachoval, z předplatného na verzi Home Premium přes App Store totiž Apple svých 30 % dostává. Nicméně Office 365 Home Premium si lze koupit i přímo od Microsoftu.)
Mimochodem, software prodávaný jako předplatné a na App Store zdarma nabízejí i další firmy, např. Intuit.
A první čísla? Je samozřejmě příliš brzy soudit, ale zájem zákazníků zatím rozhodně rekordy netrhá. MS Office Mobile pro předplatitele MS Office 365 byl podle prvních dat z Apple App Store až 34. nejoblíbenější bezplatnou aplikací.