V rozhovoru pro Beet.TV to uvedl Keith Lorizio, viceprezident Microsoftu pro americký trh a tamní marketing. Úspěch operačního systému Windows 8 je podle něj zaručený. Lorizio věří, že z více než miliardy potenciálních zařízení se Windows 8 usadí alespoň na 400 miliónech z nich. Velkou část tohoto počtu by měla pokrýt zařízení spoléhající se nyní na Windows 7.
Společnost je přesvědčena, že Windows 8 si takové množství uživatelů získají především díky novému designu, který se inspiruje u osvědčených platforem Xbox a Windows Phone. Dlaždice a dotykové ovládání jsou podle Lorizia velkým lákadlem. Viceprezident však zároveň zdůraznil, že základním předpokladem pro úspěch Windows 8 je existence dostatečného množství kompatibilních aplikací. Společnost si proto vytyčila cíl mít ve svém online obchodu do tří měsíců od uvedení systému přes 100 tisíc aplikací, což by byl velký skok ze současných asi tří tisíc dostupných aplikací.
Tyto aplikace budou mít pravděpodobně velký vliv na finanční úspěšnost operačního systému, protože jejich součástí budou placené reklamy, které by však prý neměly uživatele nijak rozptylovat. „Veškerá reklama bude integrována, takže nebude na uživatele působit nijak rušit. Naopak půjde o reklamu související a užitečnou,“ tvrdí Lorizio.
Microsoft se bude o zisky dělit s vývojáři podle předem stanovených podmínek. Vzhledem k obrovskému počtu požadovaných aplikací lze předpokládat, že tyto podmínky budou pro vývojáře nastaveny velmi příznivě. Samotný Microsoft ostatně do vytvoření aplikační základny již investoval milióny dolarů. Společnost například pořádá vývojářské semináře, na kterých radí, jak vytvořit kvalitní aplikaci pro Windows 8, a pomáhá vývojářům zorientovat se v novém prostředí.