Pokud navíc v rámci trendu nahradíte několik lokálních tiskáren jednou úspornější multifunkcí, musíte se začít zabývat také bezpečností, aby se tištěné dokumenty nedostaly do nepovolaných rukou.
Všechny tyto činnosti obvykle vyžadují intenzivní práci vyhrazených zaměstnanců. Výrazné usnadnění však může přinést nasazení specializovaných tiskových řešení, které řadu zmíněných procesů automatizují. Jedním z nich je i MyQ společnosti Janus. Tato firma v současnosti kromě České republiky působí v dalších více než 35 zemích a MyQ pro ni představuje hlavní pilíř dlouhodobé strategie.
„Firmu založil můj táta společně se svým bratrem a otcem. Od počátků jsme si uvědomovali, že budeme muset svůj úspěch stavět na něčem, co ji od „velkých spoluhráčů“ odliší,“ říká Martin Januš, ředitel a jednatel společnosti Janus.
Levněji a méně složitě
„MyQ jsme na český trh uvedli v roce 2007. Vzniklo sloučením několika našich modulů na monitoring tisku a také vyvinutím i výrobou vlastních autorizačních terminálů,“ vysvětluje Petr Hacmac, tehdejší produktový manažer MyQ a nynější ředitel nově otevřené pobočky MyQ Middle East v Dubaji.
„V té době jsme totiž na trhu objevili zásadní mezeru – konkurence sice nabízela obdobné produkty, ale jejich uplatnění naráželo na to, že byly poměrně drahé a ve většině případů velmi složité na ovládání a údržbu, což častokrát paradoxně přinášelo spíše vyšší náklady a nečekané komplikace, nikoliv očekávané úspory.“
„Proto jsme se rozhodli, že naše řešení musí mít jednoduchou obsluhu a přijatelnou cenu, díky které budeme schopni oslovit i tehdy opomínanou, avšak velmi početnou množinu malých a středních podniků. A následná ekonomická krize nám v tomto směru výrazně pomohla,“ vzpomíná Hacmac.
„Do naší zatím poslední verze -- MyQ Eleven– jsme postupně implementovali řešení potřeb samotných uživatelů, ale i jejich dodavatelů. Tím jsme podnikům umožnili produkty efektivněji vybírat a následně i používat,- a našim partnerům jsme zlepšili přehled, snížili administrativu a podpořili prodej tiskových produktů.“
Úspěšná bezplatná verze
„V roce 2009 všechny trhy zaskočil prudký nástup ekonomické krize, která u většiny organizací zásadně přehodnotila postoj k úsporám. Zatímco se naše konkurence snažila krizi řešit levnějšími verzemi s okleštěnou funkcionalitou, my jsme – jako první na světě – uvolnili bezplatnou verzi (MyQ Free) bez jakéhokoliv časového či komerčního omezení,“ říká Hacmac.
„MyQ Free jsme zpočátku uvedli pouze v České republice, i když se plná verze tehdy prodávala už i v zahraničí. Naším cílem bylo nabídnout českým podnikům okamžité úspory bez počátečních investic a zároveň jsme si tím chtěli ověřit univerzalitu našeho řešení a snadnost jeho instalace samotnými zákazníky bez nutných školení.“
„Příjemným překvapením byl až nečekaný zájem středních, ale i větších společností, které po nasazení této bezplatné verze získaly důvěru v naši firmu, která jim následně pomohla optimalizovat celé tiskové prostředí,“ dodává Hacmac.
Například v Metrostavu, v jedné ze tří největších stavebních společností v ČR, firma Janus obměnila celkem více než 1 700 zařízení různých značek a typů za 300 unifikovaných multifunkcí Kyocera s integrovaným systémem MyQ, jejichž provoz zajišťuje více než 65 dedikovaných serverů. Celkové úspory tiskových nákladů byly předběžně vyčísleny na 60 %.
„V době ekonomické krize, která se dotkla i našeho byznysu, jsme hledali veškeré způsoby, jak smysluplně ušetřit,“ říká Miroslav Pánek, ekonomický ředitel Metrostavu. „Společnost Janus nám nabídla nejen výhodné finanční podmínky na pronájem a provoz moderních zařízení Kyocera, ale i nástroj MyQ, který také přispěl ke snížení objemu tisků a dosažení pro mě dříve nepředstavitelných úspor.“