Page by měl být vlastníkem Zee.Aero, soukromé společnosti, která pravděpodobně pracuje na „celoelektrickém letadle, které by se mohlo vznést a přistát verikálně – létajícím autě,“ píše se v reportáži na Bloomberg.com. Ta se odvolává na 10 zdrojů s detailními znalostmi startupu. Zee.Aero má mimo jiné sídlo na stejném místě, jako Alphabet – Mountain View, Kalifornie.
Na webových stránkách firmy je jen pár detailů, ale zmiňují se alespoň o tom, že společnost pracuje na „navrhování, budování a testování lepších cest, jak se dostat z bodu A do bodu B“. Nabízí také volné pozice pro techniky na pozice jako design letadel, strojové učení, elektrosystémy nebo integrace systémů. Mimo to lze na webu objevit tuto krásnou větu: „Vyvíjíme revoluční, novou formu dopravy.“
Dokumenty označují Erica Allisona jako ředitele; zakladatelem pak má být Ilan Kroo, Stanfordský profesor aeronautiky a astronautiky, dříve výzkumník pro NASA. Je také uveden jako vynálezce patentu na vertikální zdvižné rotory pro letadla. Fakta by tedy zatím seděla.
Vlastník společnosti však nikde uveden není.
Nicméně dle agentury Bloomberg Larry Page Zee.Aero financoval, a nyní je i jeho majitelem. Svědkové v reportáži mluví např. o malém testovacím letadle, které vzlétalo z letiště Hollister v Kalifornii.
Mluvčí Googlu spojení mezi Pagem a Zee.Aero odmítl komentovat.
V reportáži se píše také o jeho propojení s dalším startupem, Kitty Hawk, které sídlí poblíž Zee.Aero a údajně pracuje na konkurenčním projektu.
„Myslím, že to u Larryho Page dává smysl,“ myslí si Zeus Kerravala, analytik pro ZK Research. „Vždy to byl člověk, jehož cílem bylo změnit svět, a toto by to takové oblasti jednoznačně spadalo. Je hezké vidět, jakým způsobem užívá své vlastní peníze – místo, aby je jen hromadil a stával se bohatším.“
Zee.Aero a Kitty Hawk však nejsou jediné firmy, které pracují na designu létajících aut.
Již léta se o podobnou věc pokouší Massachusettská firma Terrafugia Inc. Založili ji piloti a inženýři z MIT a pracují na autě se zatažitelnými křídly, schopným vzlétnout, které by však zároveň bylo schopno jet po silnici a parkovat v garáži. Vůz je vyvíjen tak, aby mohl přistávat a vzlétat na malých, lokálních letištích.