Na novém iPadu Apple moc nevydělá

11. 3. 2012

Sdílet

 Autor: Apple.com
Apple podle společnosti UBM TechInsights na svém novém iPadu v porovnání s předchozími generacemi tolik nevydělá. Kolik činí rozdíl?

Společnost UBM TechInsights odhadla, že celková cena produkce jednoho nového iPadu činí 310 dolarů (jedná se o 16GB LTE model). Tento model se prodává za 629 dolarů, což znamená, že na něm má Apple 51% marži. To je o 6 % méně, než u obdobného iPadu předchozí generace. Podle UBM TechInsights se reálné náklady společnosti na výrobu jednoho iPadu v porovnání s jejím odhadem mohou lišit pouze o několik dolarů. Lepší odhad bude společnost moci provést po 16. březnu, kdy se iPad 3 začne prodávat. Pro srovnání, na 16GB iPadu první generace měl Apple 57% marži a u iPadu 2 to bylo 56 %.

Čtěte také: Není to iPad HD ani iPad 3, je to iPad

Zajímavé také je, že současná produkční cena iPadu 2 je nyní, po roce prodeje, podle UBM TechInsights 248 dolarů, tedy o 10 % méně, než když se začal prodávat. Kvůli vydání iPadu 3 však Apple snížil prodejní cenu iPadu 2 o 17 %. Společnost UBM TechInsights při svém odhadu brala v potaz cenu jednotlivých hardwarových komponent iPadu, stejně jako odhad nákladů na výrobu. Na tabulku, ve které jsou srovnány ceny jednotlivých hardwarových komponent u všech tří generací iPadů, se můžete podívat prostřednictvím tohoto odkazu.