Na pomoc byznysu

26. 3. 2012

Sdílet

 Autor: © AA+W - Fotolia.com
Vzájemné sepětí mobilních technologií a cloudů je mnohem těsnější, než by se na první pohled mohlo zdát.

Spotřebitelskému trhu komunikačních řešení vládnou smartphony, tlak operátorů na zvýšení spotřeby datových služeb nyní prosazuje tablety a uživatelé jsou ochotni stylová zařízení hradit soukromými prostředky. Za to očekávají dostupnost řady aplikací a služeb – komunikační, mapové/navigační, zábavní ad. Tyto veřejné cloudové služby jsou již v dostatečné šíři k dispozici a uživatelé jim běžně svěřují své sociální otisky, ukládají svá data, platí on-line na marketech. Důvěra uživatelů v cloudové služby je tak mnohem vyšší a jejich přijetí mnohem dál, než je tomu u firem, které cestu ke cloudům teprve hledají.

V posledních měsících potkávám lidi z korporátní sféry, ale i státní správy, kteří na vizitky přidají svůj freemail. Přes něj komunikují na svých nejnovějších mobilních zařízeních, které jejich organizace nepovoluje připojit. Bezpečnostní politiky firemních prostředí zdržují implementaci nových řešení i zavádění technologií. Pro uživatele však není bezpečnost na prvním místě, ani pro byznys, pokud jsou tím omezovány inovace a obchodní přínosy. Spotřebitelský trh tak tlačí moderní technologie navzdory bezpečnostním politikám – mobilní zařízení a cloudové technologie jim umožňují se prosadit i ve firemní sféře.

COMPAREX jako dodavatel SW řešení vychází této situaci na trhu vstříc. Umožnili jsme našim firemním zákazníkům naplnit jejich cíle a všechny naše SW produkty jsme převedli na cloud.

Cloudovým řešením, které je zároveň nejvíce používáno na mobilních zařízeních, je SFA produkt cílený na FMCG. Tento sektor je charakteristický častými změnami v mobilních obchodních týmech, což je problematické pro efektivní dimenzování infrastruktury. Zde přináší cloud obrovskou výhodu svou škálovatelností a využitím právě jen potřebného výkonu. Samozřejmostí jsou platby za aktuální počet uživatelů a skutečně spotřebovaných cloudových zdrojů. Úhrada služby z rozpočtu obchodních a marketingových týmů umožňuje řešení spustit dříve než v následujícím budgetovém období seškrtaného IT.

Cloudem umožněná technologická nezávislost zjednodušuje využívání externě najatých týmů, které disponují vlastními smartphony, zpravidla OS Android. Obchodní manažeři zase nejčastěji používají módní tablety. Důvodem je i rostoucí využití multimediálních prezentací. Ty kladou vysoké nároky na přenosové kapacity i centrální datové úložiště a zde je cloud nejlevnější cestou.

Manažeři v terénu navíc vyžadují z mobilních zařízení plný přístup k reportingu. Cloudové prostředky pro analýzy velkých objemů dat sice zatím nepovažuji za dostatečně vyspělé, což limituje i možnosti mobilní BI, ale vylepšení SQL Azure připravovaná Microsoftem na letošní rok nás i v této oblasti výrazně posune.

Cloud, analytické nástroje a mobilní řešení jsou dnes v IT trendem. Přínosy jejich sloučení do firemních řešení to jen dokládají. Při jednání se zákazníky dnes mluvíme primárně se zástupci byznysu. Vítají izolaci od technologické problematiky a krátké implementační časy řešení v cloudu jim umožní rychle zhodnotit skutečné obchodní přínosy.

Autor: Ing. Štěpán Krejcar, ředitel divize projektů a vývoje