Prodejci, kteří na svých webech mažou negativní hodnocení svých produktů anebo o nich zveřejňují smyšlená pozitivní hodnocení, riskují tvrdý postih. Pokuty budou v takových případech dosahovat minimálně 30 tisíc dolarů, v přepočtu téměř 700 tisíc korun.
Cílem nového zákona je pročistit čínský online trh těsně před tzv. Dnem singles, z něhož se v posledních letech právě díky čínskému trhu stal vůbec nejvýznamnější den internetového obchodu. Loni během něj byly realizovány nákupy za 18 miliard dolarů (skoro 400 miliard korun) a jen v Číně zákazníci uzavřel 657 milionů objednávek.
Většina prodejců na Den singles prodává skrz Alibabu (Aliexpress), která je však jako platforma silně kritizována za to, že na prodejce, respektive na informace, které o svých produktech uvádějí, nedokáže dostatečně dohlížet. I proto vešel v platnost nový zákon, který má mimo jiné zamezit tzv. brushingu, tedy umělému zveličování prodejů za účelem získání lepších pozic při vyhledávání. A připomeňme, že v srpnu Čína dokonce spustila digitální „kybersoud“, který se má zabývat stížnostmi a námitkami souvisejícími právě s nakupováním online.
Den Singles se slaví každoročně 11. listopadu a původně sloužil jako oslava čínské mládeže hrdé na svůj single status, Alibaba jej však v roce 2009 přetavila v nákupní šílenství. A ač je jeho tahounem, k „oslavě“ se přidali prodejci i z dalších zemí, jako je Hong Kong nebo Taiwan. Potvrzuje se tak, že středobodem nakupování na internetu se stává právě Asie. Pro zajímavost, dle srpnové zprávy vzrostly zisky Alibaby mezikvartálně o 56 %!