Nepoužívané hardwarové a softwarové produkty zbytečně vyčerpávají jakoukoli firmu. Proto vám nyní dám pár tipů, jak se vyhnout akumulaci těchto pro vaší firmu nepotřebných položek.
- Provádějte rozsáhlé pilotní testy: Většina firem je totiž schopna (a ochotna) dodat potenciálním klientům zkušební verzi svého softwaru k ozkoušení. Rozhodně toho využívejte a ověřte si velkohubá prohlášení v praxi.
- Ptejte se po referencích: Dodavatele požádejte o případové studie, které podtrhují úspěšné nasazení jejich produktů v prostředí podobnému tomu vašemu. Chyba nemusí vždy tkvět v samotné technologii, jen prostě nemusí padnout na míru vašemu podniku.
- Zahoďte předsudky a měřte všechny výrobce stejným metrem: Pohlížejte na vlastnosti produktů – ať už od nových či zavedených výrobců – ze stejného úhlu. Etablovaná firma mohla v konkurenčním boji obstát dříve, to ovšem neznamená, že tomu tak bude i tentokrát a že uspokojí právě vaše požadavky.
- Specifikujte podmínky nasazení: Upřesněte, kdy po nasazení produktu či technologie očekáváte, že bude plně funkční a integrovaný do vašeho produkčního prostředí. Dodavatelé často sami nabízejí pomoc s nasazením produktu.
- Slaďte technologické a obchodní cíle: Do rozhodnutí o nákupech nových technologií zapojte i jejich budoucí uživatele a obchodní manažery. Žádný produkt nemá šanci obstát, není-li jeho nasazení v souladu s obchodními procesy či je-li zavržen samotnými uživateli.