Podle analytiků je trh s bezpečnostním software navzdory neustálé konsolidaci velmi fragmentovaný. Začínající firmy prý vstupují na trh ve velké míře a přinášejí s sebou inovativní technologie jako odpověď na požadavky koncových spotřebitelů, kteří se cítí ohroženi novými typy hrozeb. Noví hráči také zpravidla mají propracovanější systém toho, jak se svou sofistikovanou nabídkou lépe proniknout k potenciálním zákazníkům.
Co se týče situace v samotném Česku, vloni tuzemští zákazníci utratili za bezpečnostní software zhruba 80 milionů dolarů, což je o 14 procent více než v roce předchozím. Podle analytiků Gartneru výdaje na bezpečnostní technologie ve východní Evropě rostou, přestože v regionu stále ještě doznívá ekonomická krize.
V České republice a na Slovensku stojí za výdaji do oblasti bezpečnosti především obavy firem a spotřebitelů z cílených a sofistikovanějších útoků a snaha o využívání těch nejnovějších technologií. V obou zemích trhu přitom dominuje lokální hráč Eset (v Česku spolu s IBM). Nadprůměrná dynamika růstu je v tuzemsku vidět u McAfee, naopak silně podprůměrnou lze vidět u Symantecu.
Prodej bezpečnostního softwaru v Česku
Podíl výrobců podle dosaženého obratu, rok 2010
Eset 12,3 %
IBM 12,3 %
McAfee 6,5 %
Symantec 4%
Websense 3 %
ostatní 61,9 %
Zdroj: Gartner, červen 2011