Je docela pravděpodobné, že se řadíte k těm, kteří disponují potenciálně kompromitujícími fotografiemi na Facebooku, profesionálně nevhodnými tweety či veřejně plně přístupným profilem na LinkedIn. Nedopusťte, aby se tyto záznamy vymkly vaší kontrole a zkomplikovaly jinak hladce probíhající proces pracovního pohovoru. Využijte následujících deset tipů pro pozitivní ovlivnění výsledků vyhledávání vašich osobních informací na Googlu, díky čemuž možná nepřijdete o vysněnou pracovní pozici.
1. díl článku: Úvod do problematiky & Dávejte pozor na to, co sdílíte
2. díl článku: Začněte hned & Deaktivujte personalizované výsledky vyhledávání
3. díl článku: Koukněte se dále & „Vlastněte“ co nejvíce výsledků na první stránce Googlu
4. díl článku: Optimalizujte svůj profil na LinkedIn & Kupte si osobní domény
8) Vytvořte si osobní stránky či blog a naveďte na něj váš nejlepší obsah
Kromě účtů na sociálních sítích si vytvořte i komplexní webovou stránku, která je celá o vás – o tom, čeho jste dosáhli, o vašich osobních zájmech a profesionálním zázemí. Na stránku umístěte i odkazy na další pozitivní webový odkaz týkající se vaší osoby.
WordPress a Blogger jsou bezplatné systémy pro správu obsahu, které se jednoduše používají a umožní vám docela rychle vytvářet a publikovat webový obsah. Vzhledem k tomu, že jsou tyto portály vlastněné společností Google, mají tendenci vyskytovat se na prvních místech výsledků vyhledávání.
Abyste mohli začít identifikovat sociální sítě a dostupné URL s vaším jménem, běžte na KnowEm. V základu bezplatná služba vám pomůže v rámci webu rychle nalézt takové adresy.
9) Zvládejte negativní záležitosti s hlavou nahoře
Zůstává na webu i přes všechnu snahu informace, kterou nemůžete ovlivnit? Třeba článek v novinách o vašem zatčení nebo soudu? Pokud tomu tak je, neignorujte to – buďte si jisti, že to váš potenciální zaměstnavatel už viděl. Ve vašem pracovním pohovoru buďte k tomuto tématu otevření, a jestliže byla například obvinění stažena, vložte odkaz na tuto informaci na vaše stránky.
Pokud je však negativní obsah pohřben hluboko na druhé nebo třetí stránce, nevynášejte ho na světlo – potenciální zaměstnavatel ho ještě nemusel vidět. Na druhou stranu si připravte upřímné a promyšlené vysvětlení, pokud budete na toto téma tázáni.
10) Optimalizujte vaše obrázky
Vyhledávání obrázků na Googlu je stále populárnější, a to i v případě, že někdo hledá kandidáta na práci. Vždy se tedy ujistěte, že obrázky, které umísťujete online, jsou doplněné vaším jménem. Napište vaše jméno do názvu souboru, HTML tagu i popisu obrázku. Tyto tři kroky vám pomohou k tomu, aby se komukoliv při vyhledávání vašeho jména v Google Obrázky zobrazovaly přesně ty fotografie, které chcete.