Ultrabooky mají být nejen konkurencí ke stále populárnějším tabletům, ale očekává se, že by mohly přilákat i některé zájemce o výkonnější netbooky či třeba o MacBook Air od Applu.
Podle slov analytiků Intel bude dělat pro úspěch ultrabooků co se dá, protože do jejich vývoje investoval nemálo prostředků a jedná se o směr, kterým se může již delší dobu stagnující PC platforma posunout. Pro Intel pak jde o způsob, jak nově konkurovat společnosti ARM, která chce se svými energeticky úspornými čipy prorazit i v segmentu klasických PC a serverů.
Tato sázka ale přináší i určitá rizika. V případě úspěchu by Intel sice mohl vrátit tradiční PC platformu do centra zájmu uživatelů, ale pokud s ultrabooky neuspěje, bude se muset vrátit opět na začátek této cesty za vymýšlet zcela novou strategii. Intel v současnosti potřebuje prorazit v oblasti mobilních zařízení, kde se mu (kromě notebooků) ale zatím příliš nedařilo. Neúspěch ultrabooků tak Intel může zbrzdit v rozkvětu a vrátit ho o kus cesty nazpět a naopak nahrát konkurenčnímu ARMu. Někteří analytici, jako třeba Patrick Moorhead, vedoucí analytik ve společnosti Moor Insights & Strategy, tvrdí, že případné selhání strategie s ultrabooky by mohlo mít pro celý trh s PC dalekosáhlé následky a urychlit rozklad, který v něm již nyní díky růstu zájmu o nové mobilní přístroje probíhá.
Také dříve deklarovaný cíl Intelu, že 40 % ze všech prodaných notebooků ke konci letošního roku budou právě ultrabooky, je podle analytiků poměrně nereálný a vše bude záležet na jejich cenách. Ty se dnes nejčastěji pohybují v hladině kolem 900 dolarů, což je ale příliš jak pro běžné uživatele, tak i pro firmy. Právě cena je podle analytiků hlavním problémem první generace ultrabooků a očekávají, že do konce příštího roku by mohly v průměru klesnout na zhruba 700 dolarů. Více najdete v článku Ultrabooky se na trhu neprosazují, problémem je cena.