New York Times servírovaly návštěvníkům svého webu reklamu na falešné antiviry

18. 9. 2009

Sdílet

New York Times přiznaly, že se čtenářům jejich webu zobrazovaly reklamy na podvodné antiviry. Objevily se zde pop-up okna tvrdící uživatelům, že mají infikovaný počítač, a vybízely je ke stažení softwaru/koupi produktu, který je v lepším případě neúčinný, v horším počítač sám infikuje.

Reklama byla původně deklarována jako na internetovou telefonii firmy Vonage, posléze se z ní ale stala nabídka falešných antivirů a oproti původnímu formátu navíc generovala pop-up okna.

New York Times prodávají reklamu na svém webu prostřednictvím reklamní sítě, takže nemají přímou kontrolu nad zobrazovaným obsahem. Inzerenti mohou ve svém kódu navíc používat tag Iframe umožňující maskovat, z jakého webu ve skutečnosti pochází zobrazovaný obsah. List přesto ujišťuje, že správci webu podnikají kroky k tomu, aby se podobná situace nemohla opakovat. Rozhořčení čtenáři redakci zaplavili e-maily.

Problém s falešnými antiviry (scareware) postupně sílí a dnes představují jednu z hlavních a nejrozšířenějších hrozeb. Podvodníci mají prostředky tento software i inzerovat v placených reklamních systémech a celkově se jedná o byznys s objemem v milionech dolarů.