Reklama byla původně deklarována jako na internetovou telefonii firmy Vonage, posléze se z ní ale stala nabídka falešných antivirů a oproti původnímu formátu navíc generovala pop-up okna.
New York Times prodávají reklamu na svém webu prostřednictvím reklamní sítě, takže nemají přímou kontrolu nad zobrazovaným obsahem. Inzerenti mohou ve svém kódu navíc používat tag Iframe umožňující maskovat, z jakého webu ve skutečnosti pochází zobrazovaný obsah. List přesto ujišťuje, že správci webu podnikají kroky k tomu, aby se podobná situace nemohla opakovat. Rozhořčení čtenáři redakci zaplavili e-maily.
Problém s falešnými antiviry (scareware) postupně sílí a dnes představují jednu z hlavních a nejrozšířenějších hrozeb. Podvodníci mají prostředky tento software i inzerovat v placených reklamních systémech a celkově se jedná o byznys s objemem v milionech dolarů.