Nokia překonala veškerá očekávání, Motorola propadla

3. 8. 2007

Sdílet

Finský telekomunikační gigant ve druhém kvartálu doslova zadupal do země všechny předpovědi analytiků, když vykázal zisky v hodnotě 12,59 miliard eur. Ve 2. kvartálu překvapila také Motorola - ta ovšem ztrátami v hodnotě 38 milionů dolarů.

Finský telekomunikační gigant ve druhém kvartálu doslova zadupal do země všechny předpovědi analytiků, když vykázal zisky v hodnotě 12,59 miliard eur. Ve 2. kvartálu překvapila také Motorola - ta ovšem ztrátami v hodnotě 38 milionů dolarů.

Prodeje společnosti Nokia oproti druhém kvartálu minulého roku stouply o 28 %, jejich celková hodnota v tomto časovém úseku tedy letos činila 12,59 miliard eur (oproti 9,8 miliard eur ve 2. kv. r 2006). Zisk na akcii byl mnohem vyšší, než vykazovaly nejodvážnější prognózy analytiků. Zatímco se jejich očekávání pohybovala někde okolo 0,3 eur na akcii, reálný výsledek dosáhl celých 0,72 eur na akcii - tedy více, než dvojnásobek.

Čtvrtletní zpráva ukazuje také, že prodeje mobilních zařízení Nokia, určených obchodní sféře vzrostl o jedno procento (na hodnotu 5,9 miliard eur). Multimediální řešení zaznamenala nárůst o 42 % (na 2,68 miliard eur), podniková řešení vrzostla dokonce o 94 % (na 0,55 miliard eur). Vše ve srovnání se stejným (2.) kvartálem minulého roku. Výsledkem zveřejnění dané zprávy byl mimo jiné rapidní růst hodnoty akcií společnosti Nokia (v době psaní článku již o více než 7 %).

To Motorola má zcela opačné problémy. Druhý kvartál byl u ní ve znamení ztrát, čínící 38 milionů dolarů. Za dané výsledky může mobilní divize Motoroly, všechny ostatní totiž vykazují zisky. Zajímavé je, že ve stejném období minulého roku koncern vykazoval zisky v hodnotě 1,35 miliard dolarů. Během druhého čtvrtletí Motorola dodala na trh celkem 35,5 milionů mobilních telefonů.

ICTS24

Podle analytiků je zakopaný pes v tom, že Motorola nenabízí pokročilé modely (jako ostatní výrobci), a zdráhá se pružně reagovat na cenovou politiku ostatních (např. snižovat ceny). To vedlo k tomu, že konkurenti - Nokia, Sony Ericsson a Samsung - na její úkor získali větší tržní podíl. Globální podíl Motoroly na trhu s mobilními zařízeními činí v současnosti 13,5 %. Oproti prvnímu čtvrtletí minulého roku jde o ztrátu hrozivých 4 %. Samsung se díky tomu dotáhl na druhé místo mezi výrobci mobilů, hned za Nokii.

 

Autor článku