Nahlédněte za oponu každodenního psaní technologických novinek! Někdy je jediným vhodným obrázkem v záhlaví článků, které píšeme, statický snímek z webového videa.
Využíváte už ve firmě autonomní agenty postavené na bázi umělé inteligence?
A takové je docela otravné udělat – na YouTube člověk obvykle musí nastavit co nejvyšší kvalitu, pak zpomalit přehrávání na 25 %, roztáhnout video na celou obrazovku a před samotným print screenem počkat, až zmizí uživatelské rozhraní.
Google nyní tento proces značně usnadňuje přidáním nové funkce do Chromu, respektive YouTube, a to možností rychle zkopírovat snímek z pozastaveného videa.
Funguje to takto. Otevřete Chrome nebo jakýkoli nedávno aktualizovaný prohlížeč založený na Chromiu, tj. klidně i Edge. Přejděte na požadované video na YouTube, zastavte je v požadovaný moment, klikněte pravým tlačítkem myši do videa a vyberte možnost Kopírovat snímek videa.
Takto zkopírovaný snímek máte nyní ve schránce operačního systému a můžete ho vložit do Photoshopu či jakéhokoliv jiného editoru a odtud s ním dále pracovat. Třeba ho použít jako titulní obrázek webové zprávy.
Podle nejnovějšího příspěvku na blogu Google Keyword by funkce měla fungovat s jakýmkoli vloženým videem, kde není potlačena nabídka pravého tlačítka myši, tedy nejen na YouTube… ale pokud tomu tak je, nikde jinde se možnost (zatím) nezobrazuje, jak poznamenává The Verge.
To se může během několika příštích týdnů změnit, ale i kdyby ne, je to pro mě přínos, protože YouTube je de facto standardní místo pro každého, kdo se chce pochlubit nerdskými věcmi v podobě videa. A na rozdíl od některých jiných nových funkcí YouTube není tato novinka uzamčena pouze pro platící uživatele. Velmi si toho vážím, Google!
Computerworld si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným měsíčníkem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.
Obsah Computerworldu je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.