Nový a zdokonalený software pro zkvalitnění správy podnikových architektur orientovaných na služby (SOA), který výrazně pomůže zvýšit úspěšnost při jejich nasazování, uvedla na trh firma HP.
SOA je pojetí bezpečného a spravovatelného provozu IT služeb, který využívá volně provázané, opakovaně použitelné a na standardech založené technologie. Ty lze pohotově přizpůsobovat neustále se měnícím potřebám podniku. Aby se architektura SOA dočkala širšího přijetí a přinášela podnikatelskou hodnotu, musí mít celá organizace jistotu, že její služby fungují správně, jsou schopny reagovat na rostoucí nároky a splňují provozní požadavky.
A právě z toho důvodu uvedla společnost HP nové verze produktů pro testování architektury SOA, HP Service Test a HP Service Test Management.
„Zákazníci, kteří chtějí škálovat své implementace SOA, vědí, že musí z této architektury udělat dokonale integrovanou součást infrastruktury pro zajištění správy a především kvality na podporu požadavků firmy,“ řekl Tim Hall, ředitel produktů SOA, HP Software. „Integrované řešení HP obsahuje funkce pro řízení architektury SOA, zajištění její správy a zvýšení kvality. Naše modulární pojetí dává zákazníkům záruku rychlého přechodu z prvotních pilotních implementací SOA na celopodnikové implementace.“
Dále HP oznámilo nové funkce nástrojů HP Business Availability Center for SOA, HP Diagnostics for SOA a HP SOA Policy Enforcer pro správu architektury SOA, umožňující lépe monitorovat produkční služby, odstraňovat provozní problémy a řešit změny služeb.
Tyto softwarové produkty urychlují nasazování architektury SOA ve firmách, neboť poskytují záruku, že služby budou splňovat nebo překročí zamýšlené provozní specifikace. Integrací těchto řešení napříč celým životním cyklem plánování, zajištění kvality a provozu služeb získají zákazníci záruku, že se lze na služby spolehnout při provozu kritických podnikových aplikací, aniž by hrozila porucha nebo snížení výkonu.
Řešení HP Quality Management pro architekturu SOA dávají podnikům záruku, že služby budou spolehlivě fungovat v jakémkoli prostředí. Mezi nové nástroje těchto řešení patří:
· HP Service Test Management – zajišťuje týmům nejlepší možnosti při plánování, navrhování a realizaci aktivit pro řízení kvality z pohledu architektury orientované na služby. HP Service Test Management umožňuje okamžitě vykazovat předprodukční kvalitu všech služeb založených na architektuře SOA. Díky integraci s nástrojem HP SOA Systinet také automaticky používá ukazatele řízení kvality pro upozornění uživatelů a manažerů na připravenost služeb k jejich dalšímu využití.
· HP Service Test – umožňuje funkční testování služeb SOA, jež snižuje riziko poruchy aplikací. Testování je plně integrováno s širším softwarovým portfoliem HP, což zaručuje konzistentní a bezchybné řízení i správu v průběhu celého životního cyklu služby.