Spolu s ní se objevuje řada novinek. CRM si nyní můžete koupit jako službu běžící v cloudu v datacentrech Microsoftu, a přitom četné úpravy zvládnete udělat sami. Uživatelské rozhraní integrované v Outlooku přešlo na známý Ribbon a celkově je kladen důraz na to, aby každý uživatel našel co nejrychleji to, co ke své práci potřebuje. Jaké je tedy CRM 2011?
S cloud řešením můžete najet na CRM do 7 dnů
Microsoft a cloud computing, to je spojení, které v letošním roce uslyšíme ještě mnohokrát. V případě CRM je ale poměrně zajímavé. CRM totiž pro svůj běh často potřebuje poměrně výkonný server, licence na operační systém i databázi atd. To samozřejmě zatěžuje nejen investiční stránku firemního rozpočtu, ale také kapacity IT oddělení. Co je však možná ještě důležitější – kvůli hardwaru, jeho objednávce i konfiguraci si na nasazení CRM musíte vždy pár týdnů až měsíců počkat. S CRM v cloudu je to jiné. Účet si zřídíte během pár minut – a zdarma. Pokud vám základní CRM nevyhovuje, můžete si zakoupit v praktickém e-shopu některé z tzv. vertikálních řešení anebo se můžete obrátit na implementačního partnera, který vše upraví přímo vám na míru a provede také školení vašich zaměstnanců. S Microsoft Dynamics CRM 2011 tak není problém do 7 dnů začít plnohodnotně fungovat. Výhodou přitom je, že za samotné CRM se první měsíc vůbec neplatí. Pokud byste tedy během této doby zjistili, že vám CRM v cloudu nevyhovuje, můžete svůj účet zrušit a CRM přestat používat anebo ho nasadit ve své vlastní IT infrastruktuře. Zaváděcí cena za 1 licenci CRM 2011 v cloudu se přitom pohybuje okolo 750 Kč za měsíc (cena se přepočítává podle aktuálního kurzu CZK/EUR), což je často méně, než řada firem zaplatí za telekomunikační služby.
Snazší a rychlejší ovládání s důrazem na potřeby uživatele
Microsoft ve svých propagačních materiálech skloňuje ve všech pádech slovo produktivita. V případě CRM 2011 k tomu má opravdu důvod. Vše, co byste si od takového CRM coby uživatel přáli, zde máte k dispozici. Nejzásadnější novinkou je tzv. dashboard. Ten umožňuje každému uživateli nastavit si základní přehledový náhled na ukazatele a údaje, které jsou pro něj nejdůležitější. Náhled se přitom skládá z jednotlivých součástí, jako jsou grafy či tabulky, které lze velice snadno – podobně jako třeba v Excelu – měnit. Navíc kliknutím na jednotlivé oblasti grafu se ihned dostanete o úroveň níž, až třeba na úroveň jednotlivých zákazníků, zakázek, regionů apod. CRM 2011 vám přitom umožňuje už v základu přednastavit různé pohledy pro různá oddělení a typy uživatelů.
Další velice příjemnou novinkou je oblast s odkazy na uživatelem nejčastěji používané funkce. Co se týče orientace na uživatele, tak CRM 2011 přichází rovněž s novinkou. Je totiž možné vytvářet různé pohledy do formulářů podle role daného uživatele. Pracovník servisu tak má například k dispozici jen ta pole, která skutečně potřebuje, a nemusí se v tabulkách a formulářích probírat poli, která jsou určená čistě pro obchodníky, jako je třeba počet zakoupených vozů, jejich výbavy apod. Velice atraktivní novinkou jsou také průvodci pro vyplňování formulářů, kteří provedou například pracovníka callcentra celým procesem zadávání údajů krok za krokem, včetně nápovědy, jak má obsah daného pole vypadat.
Otevřená platforma takřka pro cokoliv
Z pohledu IT je na Microsoft Dynamics CRM 2011 také důležité, že se v podstatě jedná o zcela nezávislou otevřenou platformu, která se dokáže velice snadno propojit s libovolnými systémy běžícími v libovolném prostředí. Zejména se jedná o různá ERP řešení či specializované informační systémy, např. pro řízení logistiky. Na CRM si můžete rovněž jednoduše „vyvinout“ řadu různých evidencí a vlastních aplikací, například pro schvalování obchodních dokladů nebo dovolených.
Více o Microsoft Dynamics CRM 2011 se dozvíte na http://crm.dynamics.com.