Nové směry v HP software

4. 4. 2012

Sdílet

 Autor: © kentoh - Fotolia.com
Uplynulý rok 2011 představoval v oblasti HP software velmi úspěšné období doprovázené ohlášením nového směrování a akvizicemi velmi zajímavých společností.

Uplynulý rok 2011 představoval v oblasti HP software velmi úspěšné období doprovázené ohlášením nového směrování a akvizicemi velmi zajímavých společností, které svými produkty doplnily stávající portfolio HP software. Dokončené akvizice nutně vyvolaly změny v celkové organizaci HP software.

Přírůstky v rodině software
HP nelenilo a hned v lednu 2011 představilo nové služby a produkty označené HP CloudSystem, jejichž stavebními kameny jsou konvergovaná infrastruktura HP kombinovaná se softwarem HP Cloud Service Automation pro budování, správu, automatizaci a využívání privátních, veřejných a hybridních cloudů.


Únor 2011 byl zlomový ohlášením HP, že hodlá převzít dodavatele řešení pro datové sklady a analýzu dat - firmu Vertica. Produkty Vertica mohou být nasazené ve fyzickém, virtuálním i cloudovém prostředí a jejich cílem je nabídnout analýzy dat v reálném case. Vertica patří mezi databáze , které ukládají obsah do sloupců namísto do záznamů formou řádků, jak je tomu u standardních databází technologie OLTP (Online Transaction Processing). Praxe ukazuje, že analýzy a kalkulace velkého počtu položek uložených ve sloupcích jsou řádově rychlejší, než u tradičních databází. Vertica svým řešením spadá do skupiny OLAP (Online Analytical Progressing) nástrojů a dnes je nedílnou součástí domény HP software označované information management.


Následovalo období ohlašování generačně nových verzí stávajícího software. K nejvýznamnějším patřilo uvedení Application Lifecycle Mangement (ALM) verze 11 a Business Services Management (BSM) verze 9.


Revolučním milníkem se však stalo srpnové oznámení HP, že se chce do budoucna plně věnovat vyrobě softwaru a poskytování služeb a ohlásilo akvizici společnosti Autonomy, producenta podnikových aplikací a specialisty na vyhledávání v nestrukturovaných datech. Cena transakce ve výši 10,3 miliardy dolarů byla třetí největší akvizicí v historii HP. Akvizice byla dokončena v říjnu 2011 a HP získalo dalších 25 tisíc zákazníků, kterým Autonomy dodávala vlastní infrastrukturní software. HP Autonomy je lídrem v oblasti vytěžování nestrukturovaných a semi-strukturovaných informací. Akvizice byla tak významná, že vyvolala zásadní změnu v organizační struktuře HP software.

Členění HP software
Software tvoří v rámci celosvětové struktury HP jednu organizační jednotku , která má dvě divize: HP software a AIM (Autonomy Information management)

Jednotlivé produkty tvoří ucelené, vzájemně propojené portfolio pokrývající nástroje pro strategii, plánování a řízení firmy přes bezpečnostní inteligenci a řízení rizik až po nástroje pro monitorování a následnou automatizaci úloh IT, získávání analýz napomáhajících ke kvalitativně vyšší organizaci a řízení denního rutinního provozu IT a pochopitelně práci s uloženými informacemi formou vyhledávání, zálohování či obnovy a dlouhodobé archivace dat Mapa produktů je uvedena na obrázku, přičemž červená, zelená a světle modrá pole patří divizi HP software, tmavě modrá pole pak divizi AIM.

HP IT Performance

 

bitcoin_skoleni

Vzájemná propojenost produktů však neznamená, že jsou zákazníci nuceni vyměnit stávající implementace produktů třetích stran za nástroje z dílny HP. Nikoliv. Nespornou výhodou software HP je integrovatelnost s produkty jiných velkých softwarových výrobců a částečně i s produkty volně šířenými.


Svět se mění a software se mění s ním
Pokud budu hodnotit minulý rok z hlediska dynamiky růstu IT trhu, tak nejmarkantnější je nárůst počtu uživatelů internetu. Je to fenomén, který spojuje lidi, ať se nacházejí kdekoliv na této planetě a dává možnost ovlivňovat politické i ekonomické dění stejně jako život jednotlivců. Sociální sítě a přistup k informacím bezprostředně zasahuje do chování firem i jednotlivců a mají dopad i na fungování států. Gramotnost v oblasti informačních a komunikačních technologiích je ve vyspělých společnostech denní nutnosti a podvědomá závislost na přístupu k informacím, kdykoliv je potřebuji, nutí výrobce a poskytovatele nabízet nové obchodní modely a flexibilitu, která před rokem či dvěma byla nemyslitelná. Platit jen za to, co bylo spotřebováno, je heslo doby. HP jako klíčový světový výrobce a dodavatel technologií přímo i nepřímo ovlivňuje další vývoj v této oblasti, ve které má software roli základního kamene.

Ing. Jana Rešátková, HP software partner business manager