V první řadě bychom měli zmínit vylepšení portfolia výpočetních clusterů, neboli HPC (High-Performance Computing). Tyto velké a supervýkonné sestavy mnoha počítačů pomáhají především s renderováním náročných úloh v oborech, jako je strojírenství, výrobní průmysl, bioinformatika, genomika a vědecký výzkum různého zaměření. V Česku jsou nové výpočetní clustery Dell dostupné od června 2016. Další výkonný server, Dell PowerEdge C6320p, má být uveden na trh v druhé polovině letošního roku.
Zjednodušená konfigurace a formátování HPC systémů nyní umožňuje firmám a institucím snadnější výběr a práci na těchto clusterech. Na výběr mají například systémy Dell HPC System for Life Sciences (určeno organizacím zaměřeným na přírodní vědy), Dell HPC System for Manufacturing (zde si přijdou na své strojaři a výrobní podniky) či Dell HPC System for Research (systém určený výzkumným centrům).
S připravovaným serverem Dell PowerEdge C6320p se Dell snaží zákazníkům poskytnout rychlejší vhled díky modulárnímu stavebnicovému designu a urychlit jejich práci s datově náročnými výpočty. Vysoce paralelní HPC prostředí se 72 jádry má skokově zvýšit výkon zvláště v oblasti paralelních výpočtů, pro které je optimalizováno.
S širokopásmovou technologií LTE-A se teď budete moci připojit kdekoli
Další novinkou, se kterou Dell letos přišel na trh, je pokročilá verze technologie LTE, jinak také někdy označována jako 4G+. Tato technologie přináší zákazníkům konektivitu až 300 Mb/s. Notebooky Dell s integrovaným mobilním širokopásmovým připojením má řadu výhod. V prvé řadě nemusíte spoléhat na nestabilní síť Wi-FI hotspotů.
Širokopásmové připojení v noteboocích zaměstnanců a manažerů výrazně zvyšuje firemní mobilitu, integrované antény jsou navíc výkonnější a odolnější než externí zařízení. Tato technologie představuje navíc výrazný krok v ochraně dat a samotných zařízení – umožňuje například snadné vyhledávání ztracených nebo odcizených počítačů, vymazávání důvěrných dat na dálku a mnohem více.
Z těchto novinek je celkem patrné, že společnost Dell ve svých inovacích myslí na individuální uživatele, firmy i velmi specializované instituce. Strategie značky je nicméně ve všech segmentech podobná – snaží se nabídnout vysoce výkonné produkty, které by byly zároveň spolehlivé, snadno ovladatelné a opravdu usnadnily svým uživatelům život. Můžeme se tedy jen těšit, co v tomto ohledu ještě zbytek roku přinese.