Dostupnost softwaru Adobe Flash Player 10 oznámila společnost Adobe. Novinka vychází z možností aplikačního runtimového prostředí s novou podporou pro vlastní filtry a efekty, nativní 3D transformace a animace, pokročilé zpracování zvuku či hardwarovou akceleraci pomocí GPU.
„Návrháři a vývojáři vědí, že pokud distribuují video, online hry, bohaté internetové aplikace (RIA) a další interaktivní projekty s použitím přehrávače Adobe Flash Player, mohou zasáhnout celý web,“ řekl David Wadhwani, generální ředitel a viceprezident pro obchodní jednotku platformy u Adobe. „Flash Player 10 nadále udává krok inovacím na internetu.“
Software Adobe Flash Player 10 také rozšiřuje vyjadřovací možnosti řady produktů Adobe Creative Suite 4 o nové úrovně integrace technologie Flash, umožňující zjednodušit spolupráci a vylepšit pracovní postupy návrhu a vývoje. Návrháři a vývojáři interaktivních projektů si mohou vytvářet vlastní filtry a efekty pomocí technologie Adobe Pixel Bender, což je stejná technologie, která stojí v pozadí mnoha filtrů a speciálních efektů v softwaru Adobe After Effects CS4. Vývojáři projektů pro Adobe Flash Player 10 mohou použít tyto filtry, režimy prolnutí a výplně k animaci efektů nebo ke změně efektu na bohatém multimediálním obsahu v době běhu.
Flash Player 10 také umožňuje využití nových schopností a vylepšení výkonu v programu Adobe Flash CS4 Professional, který představuje nejpokročilejší autorské prostředí pro vytváření interaktivních zážitků. Mezi tato vylepšení patří snadno použitelné 3D efekty, které dovolují návrhářům tvořit ve 2D a snadno transformovat a animovat ve 3D.
Inovace, které přináší Adobe Flash Player 10, budou podle tvůrců přispívat k budoucí podpoře projektu Open Screen Project, jako je například práce, která přenese Flash Player 10 na mobilní zařízení. Projekt Open Screen Project je iniciativa, která má za cíl umožnit vytváření rozvinutých projektů s více obrazovkami postavených na jednotném runtime prostředí pro otevřené procházení webu i pro samostatné aplikace na osobních počítačích, mobilních přístrojích i spotřební elektronice.