Apple v úterý popřel jakékoli pochyby o přehřívání nového iPadu s tvrzením, že se jeho provozní teplota pohybuje v rozmezí daném jeho technickou specifikací. Nový iPad se začal v některých zemích prodávat minulý pátek a podle informací z Applu se jich během prvních tří dnů prodalo více než 3 miliony.
Debaty o přehřívání se objevily na webu Applu, kde někteří uživatelé upozorňují na to, že nový iPad pracuje při vyšších teplotách než jeho předchůdce. Zástupce společnosti na tyto zprávy reagoval tvrzením, že k žádnému přehřívání nedochází a vyzval uživatele, kteří tento problém mají, aby se obrátili na zákaznickou podporu.
Consumer Reports, organizace zaměřující se na testování nejrůznějších produktů, se rozhodla provést malý test. Podle jeho výsledků je teplota nového iPadu ve srovnání s iPadem 2 vyšší například při hraní akčních her. Podle měření testujících dosahoval tablet teplot téměř 47 stupňů Celsia, a to z obou stran. Přístroj byl připojen k napájení a byla na něm spuštěna akční hra Infinity Blade II. Po odpojení nabíječky teplota zadní strany o necelé dva stupně klesla. Podle výzkumníků se také během hraní hry nedobíjela baterie.
V diskusích si někteří majitelé nových iPadů na žádné přehřívání nestěžují, jiní zase uvádějí, že teplejší je jen spodní polovina tabletu. Podle dalších teplota na dotykovém displeji dosáhla hodnot přesahujících 38 stupňů Celsia. Někteří z nich zaznamenali, že iPad se přehřívá zejména během hraní her nebo práce s náročnějšími aplikacemi.
Výrobcem udávaná provozní teplota by se měla pohybovat v rozmezí 0 až 35 stupňů Celsia, tedy stejně jako u předchozího modelu. Nový procesor A5X ale kromě dvou výpočetních jader obsahuje i čtyři jádra grafická, tedy o dvě víc než jeho předchůdce. Nový iPad má také podle serveru iFixit podstatně větší baterii s kapacitou 42,5 Wh, což je téměř dvojnásobek než 25 Wh u iPadu 2. Možnými zdroji tepla jsou tedy procesor a baterie.
S přehříváním baterií mají problémy i výrobci notebooků. Apple se s ním naposledy potýkal u první generace iPodů Nano v letech 2005-2006, které se přehřívaly kvůli výrobní vadě baterií.