I když se prodej technologické novinky na poli tabletů nemusí společnosti vyplácet, její zástupci doufají, že vydělají peníze na aplikacích. Microsoft se rovněž pokusí učinit výpad proti konkurenčnímu Nexusu 7 a Kindle Fire, které se prodávají za stejnou cenu 199 dolarů.
Zástupci společnosti prozradili, že cena modelu Surface se bude pohybovat ve stejné kategorii jako tablet Windows RT. V tomto ohledu měla panovat odlišnost oproti takovým výrobcům jako je Asus, který ještě cenu neoznámil. Podle analytiků je cena komponent v obou zmíněných modelech tabletů Microsoftu více než 600 dolarů, tedy přes dvanáct tisíc korun. Společnost se odmítla k novým informacím zatím vyjádřit.
„Cena 199 dolarů za Surface RT se jeví jako docela ojedinělá vzhledem k tomu, kolik stojí materiály,“ řekl analytik IDC Tom Mainelli s tím, že se už dost rozšiřují informace, že cena chytrých přístrojů se bude pohybovat na úrovni 599 dolarů. Expert dále souhlasí s tím, že cena 199 dolarů může firmě pomoci nabrat obrátky při vstupu na trh tabletů, kde panuje stále větší konkurence.
Je třeba si ovšem uvědomit, že nízká cena má také vliv na vztah firmy s výrobci komponent do tabletů. Ty nastavení na 199 dolarů postaví do velmi obtížné pozice. Windows již v pondělí jmenoval jako spolupracovníka Toshibu, Asus a Samsung. Acer plány oznámil, Toshiba se naopak později této možnosti zřekla.
Tito výrobci hardwaru musejí zaplatit Microsoftu za operační systém a nebudou mít možnost v porovnání s Microsofem kompenzovat ztrátu prodejem aplikací.
Společnost Acer, která bude podle dostupných zpráv poskytovat tablet Windows RT od začátku příštího roku, riskuje, že si znepřátelí ty výrobce hardwaru, kteří jsou jejími obchodními partnery.
„Pouhá existence tabletu Surface přivádí obchodní partnery k šílenství a cena 199 dolarů pravděpodobně způsobí opravdu významné třenice,“ odhaduje Mainelli.
Jack Gold, analytik z trustu J. Gold Associates, se zase vyjádřil, že by byl ohromen, kdyby byla cena 199 dolarů pravdou a nikoli omylem. „To znamená, že Microsoft by mohl určitě prodat za tuto cenu hodně kusů a efektivně se zakořenit na silně konkurenčním trhu a dosáhnout strategie razantního zvyšování podílu. To by přineslo dobré podmínky pro vývoj v tomto specifickém odvětví,“ podotkl Gold.
I podle jeho názoru cena 199 dolarů podkope originální výrobce hardwaru. „Troufám se domnívat, že Microsoft svoje partnerské výrobce podnítí k tomu, aby válčili o cenu třeba s Amazonem, než aby to dělal sám. Nemyslím si, že by v tomto byl Microsoft dobrý,“ uzavřel expert.