Nuda v Brně II aneb Invex 2008

1. 11. 2008

Sdílet

Při vstupu na brněnské výstaviště jsme se pro jistotu podívali na své akreditace, zda byly vystaveny skutečně na o...


Při vstupu na brněnské výstaviště jsme se pro jistotu podívali na své akreditace, zda byly vystaveny skutečně na osmnáctý Invex – zároveň s ním proběhl DIGITEX, INTERKAMERA, JOB FAIR, FRANCHISE Meeting Point – a nikoliv na natáčení ruského postapokalyptického filmu. Tak totiž vypadalo prázdnotou zející výstaviště během odborných dnů. Přiznáváme, setrvat na ty pro veřejnost jsme neměli sílu, ale oněch 55 tisíc návštěvníků, které uvádějí BVV v předběžné zprávě, bychom chtěli opravdu vidět.
Invex se tak výrazně posunul směrem ke skutečně odbornému veletrhu, jemuž od předcházejících let nedominovali asijští výrobci hardwaru – ono v oněch dvou, třech halách to ani nešlo – ale témata státní správy, odborné konference a obecnější ladění směrem k segmentu B2B. Rozumnější by však v tomto případě bylo obsadit pro tuto akci celý hotel, jak je to běžnou praxí jinde – pro účastníky by to bylo rozhodně pohodlnější. To ovšem nemění nic na skutečnosti, že expozic a stánků významných vystavovatelů se na Invexu mnoho nenašlo a těžko již lze hovořit o nějakém průřezu trhem nebo o tom, že by návštěvník Invexu měl z čeho vybírat. Někteří však přesto v Brně pro své partnery a zástupce médií k dispozici byli, nicméně setkání s nimi proběhla v daleko příjemnějším prostředí místního hotelu Holiday Inn.
Na Digitexu/Interkameře jsme ovšem objevili jednu expozici, která nás zaujala. Bylo to několik vitrín dokumentujících vývoj fotoaparátu, kde jsme strávili několik minut tím, že jsme si ukazovali, kdo s jakým fotoaparátem začínal (plastové „něco“ Corina z Druopty jasně vyhrála) a v průběhu let fotografoval. Bohužel zde jaksi chybělo to nejpodstatnější, a to značky honosných jmen, které dnes fotoaparáty a kamery vyrábějí. Uznání za statečnost si od nás tedy za svou účast vysloužil Epson a rozesetí několika stánků po výstavišti, kde jsme cestou potkali pár lidí a necítili se v okamžiku, kdy jsme opustili pavilony, tak sami. O tom, jak byl veletrh „nabitý“ zajímavostmi, hovoří nejjasněji to, že hlavní zprávou z Invexu se stalo zakoupení dvouapůlmetrového LCD Leošem Marešem. Což jistě potěšilo marketing Sharpu, kterému tento krok nádherně vyšel – nic zajímavějšího se totiž na výstavišti neudálo a i kdyby Sharp televizor Marešovi věnoval, vzhledem k medializaci tohoto „kaufu“ by se mu to vyplatilo. Zda je důstojné, aby povědomí o veletrhu zachraňoval bývalý „pán kožichů“, byť se zkušenostmi z focení aktů, již ponecháme na vás. My naši účast na Invexu zhodnotíme po cimrmanovsku – „Zaujal nás, to nemohu říct.“

Autor článku