Holodeck představuje něco mezi konferenčním rozhraním a nástrojem pro 3D design. Společnost jej propaguje jako něco, co může být využito k vizualici prakticky čehokoliv, od inženýrských prototypů až po dokončené výrobky či dokonce třeba budovy, a jejich následné možné úpravě ve sdíleném prostředí.
Podle Nvidie však může být využit třeba i k tréninku AI systémů využívaných k ovládání některých robotů. Společnost už v květnu představila prototyp Holodecku a aktuálně se prý blíží k vydání komerční verze, ačkoliv dle svého CEO Jensena Huanga, potřebuje ještě pomoc při otestování některých funkcí.
Proto se obrací na designéry s prosbou o 3D modely vyvedené v softwaru Maya či 3dsMax a také ty disponující výkonným VR setem. Zapojit se mohou na webu Nvidie.
A zatímco tento krok dokládá zápal Nvidie a chuť pomáhat vývojářům fotorealistických VR prostředí, Nokia pro změnu vycouvala ze spřízněného byznysu, a to vývoje 360° kamery pro natáčení uchvacujících videí využitelných ve VR, známé jako Ozo.
Když Nokia předloni v prosinci s kamerou propagovanou jako „tou nejlepší 360° kamerou pro virtuální realitu“ vyrukovala, k mání byla za 60 tisíc dolarů (cca 1 320 000 Kč). Prodeje však nebyly takové, jaké si společnost představovala a tak musela jít s cenou dolů až na současných 25 tisíc dolarů (550 000 Kč) za verzi Ozo+.
Ač však Nokia projekt stornovala a nemá v plánu kameru dále vyvíjet, stávajícím uživatelům bude nadále poskytovat podporu a zvažuje též možnost licencování technologie jiným firmám.