O realitu rozšířený Computerworld

8. 12. 2014

Sdílet

 Autor: Affair
Už jste vyzkoušeli augmented reality – rozšířenou realitu? Pokud ne, tak s námi máte ideální příležitost. Stačí jen chytrý telefon nebo tablet a obálka Computerworldu.

Propojení tištěných časopisů s on-line světem je Achillovou patou tradičních médií. Naštěstí nám moderní technologie dávají do rukou nástroje, které něco podobného začínají umožňovat.

V tomto čísle nasazujeme augmented reality (AR) - Rozšířenou realitu! K jejímu vyzkoušení vám stačí chytrý telefon, připojení k internetu a aplikace ShowMeAR, kterou si zdarma stáhnete z příslušného obchodu.

DOWNLOAD APLIKACE: ShowMeAR pro Android a pro iPhone

Pokud jste připraveni, spusťte aplikaci ShowMeAR, namiřte objektiv fotoaparátu mobilu na titulní stranu říjnového Computerworldu (popř. na článek uvnitř čísla), a můžete se kochat první AR v historii vydavatelství IDG.

Nemáte-li říjnový Computerworld po ruce, můžete si zobrazit jeho titulní stranu, resp. zmíněný článek kliknutím na odkazy zde a zde.

Že nějaká stránka nebo objekt obsahují rozšířenou realitu poznáte podle červené ikony „ShowMeAR“ (vlevo).

ShowMeARTím, co na obálce a uvnitř časopisu uvidíte, možnosti AR zdaleka nekončí. Technologie nabízí široké využití. Může zobrazovat video, nejrůznější interaktivní prvky, 3D animace, 3D objekty nebo třeba zvuky.

Jak to funguje?

Kamera snímá obraz reality a speciální aplikace detekuje snímanou scénu, popřípadě umístění a orientaci kamery v prostoru. Na základě této detekce umístí (renderuje) do obrazu na displej telefonu doplňující informace, případně může vyvolat předem naprogramovanou akci. To vše se děje v reálném čase!

Výhody použití

Do vybraných čísel Computerworldu bychom rádi vždy nějaký prvek AR umístili. Věříme, že AR bude příjemným osvěžením nejen pro čtenáře, ale pomůže také našim inzerentům vyvolat zvýšený zájem o jejich produkty či služby propagované pomocí jejich inzerátů obohacených o AR.

bitcoin_skoleni

Např. inzerát na nové chladicí prvky pro datová centra bude možné rozšířit o pohled do skutečného datacentra, kde bude na videu podrobně zachyceno nové chlazení a popsány jeho výhody. Do textového inzerátu se všechny informace nevejdou, ale do videa již ano. Navíc, informace mohou být i ve 3D, mohou být interaktivní, zábavné, a v neposlední řadě mohou mnohem více čtenářů přimět k tomu, aby se nenásilnou formou seznámili s prezentovaným produktem.


Redakce Computerworldu na projektu AR spolupracuje se společností Affair advertising (www.affair.cz, www.rozsirenarealita.cz), která se specializuje na technologie rozšířené reality, a je též autorem aplikace ShowMeAR, kterou jste si stáhli do svého mobilního zařízení.