Společnost O2 si ve Velké Británii nechala provést průzkum, který ukázal, že sedm z deseti Britů (71 %) by se rádo pomstilo podvodníkům, kteří se po telefonu pokusili oklamat je nebo jejich blízké.
Polovina z nich však zároveň uvedla, že s něčím takovým nechtějí ztrácet čas.
Společnost O2 pro ně má řešení v podobě umělé inteligence pojmenované Daisy. Úkolem této nejmodernější AI „babči“, jakožto „šéfky prevence podvodů“, je co nejdéle držet podvodníky od skutečných lidí pomocí tlachání podobného tomu lidskému. Pro aktivaci Daisy stačí zákazníkům O2 přesměrovat podezřelý hovor na číslo 7726.
Využíváte už ve firmě autonomní agenty postavené na bázi umělé inteligence?
Daisy kombinuje různé modely umělé inteligence, které spolupracují tak, že nejprve vyslechnou volajícího a převedou jeho hlas na text. Poté generuje odpovědi odpovídající „osobnosti“ postavy prostřednictvím vlastního jazykového modelu.
Ty jsou pak prostřednictvím modelu převodu textu na řeč vráceny zpět a generují odpověď v přirozeném jazyce. To vše se děje v reálném čase, což nástroji umožňuje vést s volajícím konverzaci podobnou lidské, klidně celé hodiny.
Daisy byla vyškolena s pomocí Jima Browninga, populárního vývojáře a YouTubera, který má posvíceno právě kyber- a telefonní šmejdy. S postavou osamělé a zdánlivě poněkud zmatené starší dámy podvodníky oklame a přesvědčí je, že našli dokonalý cíl, zatímco ve skutečnosti je porazí jejich vlastními zbraněmi.
Chcete dostávat do mailu týdenní přehled článků z Computerworldu? Objednejte si náš mailový servis a žádná důležitá informace vám neuteče. Objednat si lze také newsletter To hlavní, páteční souhrn nejdůležitějších článků ze všech našich serverů. Newslettery si můžete objednat na této stránce.