Obrat internetových společností stále roste

6. 9. 2008

Sdílet

Investice do internetových řešení a on-line marketingu dynamicky rostou. Jaké novinky a specifické trendy lze vysledovat na českém trhu?

ICTS24

Investice do internetových řešení a on-line marketingu dynamicky rostou. IT společnosti a internetové agentury, které tato řešení v ČR dodávají a které jsou sdruženy v Asociaci.BIZ, dosáhly v roce 2007 celkového obratu 538 mil. Kč. Tempo růstu obratu jejich služeb se zvýšilo ze 17,3 % v roce 2006 na 26,0 % v roce 2007.

Největší část z uvedeného obratu, celkem 486 mil. Kč, tvoří návrhy a produkce portálů, www prezentací, e-shopů, intranetů a komunikačních kampaní. Dalších 52 mil. Kč, tedy méně než 10 %, tvoří přeprodeje licencí za implementovaný software třetích stran, přeprodeje mediálního prostoru v rámci dodávaných komunikačních kampaní a přeprodeje hardware k dodaným řešením.

Nejprodávanějšími produkty, které společnosti implementují, jsou: 1. Content Management Systémy - systémy pro správu obsahu nasazované na portály, www prezentace, e-shopy, intranety; 2. online rezervační systémy; 3. Identity Management (systém implementovaný zejména u intranetů, umožňující spravovat uživatelské účty ve všech firemních informačních systémech z jednoho místa).

- - Jan Mazal