Office 365 od Microsoftu postihl opět další výpadek

11. 9. 2011

Sdílet

 Autor: © ekzman - Fotolia.com
Kromě Office 365 vypadl i Hotmail a SkyDriver. Služby Microsoftu nebyly dostupné zhruba 3,5 hodiny. Jedná se již o druhý větší výpadek za poslední čtyři týdny.

Výpadek naštěstí proběhl v noci z pátku na sobotu, takže jeho následky nejsou nijak významné a zjevně nedošlo ani k žádným ztrátám dat. Naposledy byly služby Office 365 a SkyDrive nedostupné v polovině srpna a to zejména pro uživatele v USA (více viz článek z 18. srpna Office 365 a SkyDrive od Microsoftu postihl výpadek).

Microsoft přesně nespecifikoval, které služby výpadek postihl a jaký byl jeho geografický rozsah, ale zpravodajové britské BBC hovořili minimálně o nefunkčnosti nedávno představeného cloudového balíčku pro spolupráci Office 365, dále o službě pro sdílení souborů SkyDrive a o e-mailové službě Hotmail. Zástupci Microsoftu k chybě zatím podali jen stručné vysvětlení, že šlo o problém s DNS, který údajně způsobil degradaci více on-line služeb kolem třetí hodiny ráno greenwichského času (pro ČR to odpovídá čtvrté hodině).

Podle prohlášení Microsoftu došlo k obnovování služeb zhruba za 2,5 hodiny a k plné obnově provozu pak došlo po další hodině, tedy kolem 6,30 v sobotu ráno greenwitchského času. Detaily incidentu se včera během dne ještě zjišťovaly a nebyly k dispozici žádné další podrobnosti.

I když incident proběhl tedy z globálního hlediska v době, kdy neměl ohrozit např. firmy, jež na cloudové služby spoléhají, jsou problémy podobného typu vždy důvodem k zamyšlení nad spolehlivostí těchto typů řešení. I když jejich provozovatelé obvykle tvrdí, že není důvod k obavám, ukazuje se závislost na dodavateli poměrně kritická. Také Google zaznamenal nedávno problém se službou Docs, který nefungovala ve středu 7. září zhruba hodinu a půl.