Opět 4palcový iPhone zřejmě Apple představí ještě teď v březnu

11. 3. 2016

Sdílet

 Autor: © Apple
Připravuje se změna obchodní strategie Applu? Díky nečekaně ohlášené konferenci se to zdá pravděpodobné.

Apple se rozhodl na 21. března uspořádat tiskovou konferenci ve své kalifornské centrále. Množí se spekulace o odhalení nových přístrojů, nejčastěji nového iPadu, nebo, a o něm panují zákulisní zprávy již delší dobu, menšího, čtyřpalcového iPhonu.

Včera společnost rozeslala pozvánky na akci, která začne v deset hodin dopoledne místního času  v sídle Applu. Jako je u technologického giganta již zvykem, na jeho stránkách bude dostupný přímý přenos z akce.

Už v předchozích letech na jaře Apple oznamoval nové tablety, a díky nedávným zvěstem o novém 9,7 palcovém iPadu, dalším nástupci iPadu Air, který by mohl mít společné části s 12,9 palcovým tabletem. Jde o nového kandidáta do „Pro“ řady výrobků Applu.

Společnost naposledy aktualizovala svoji 9,7 palcovou řadu v říjnu 2014, když představila iPad Air 2. Domnívat se tedy, že se blíží nový model, se zdá rozumné.

Další z možných nových přístrojů je dlouho očekávaný čtyřpalcový iPhone, u nějž se mluví o jmenovce „SE,“ přízvisku, jež má u Applu jistou minulost. V roce 1987, téměř dvě desetiletí předtím, než se firma proslavila iPhonem, vyšel Macintosh SE, osobní počítač, jenž byl předělávkou modelu Macintosh Plus z roku 1986. Ten byl velmi podobný původnímu, o dva roky staršímu „Macu“.

Spekulace o čtyřpalcovém chytrém telefonu panují již opravdu dlouho, poprvé se objevily v roce 2014, kdy Apple opustil tuto svou dříve standardní velikost a vrhl se na větší, 4,7palcové displeje, jaké má iPhone 6 a iPhone 6s. Firma tak zůstala u původních čtyř palců jen u svých starších modelů, které nadále prodává; např. u iPhonu 5S.

Vypustit do světa zprávy o novém iPhonu už na jaře by bylo pro Apple neobvyklé. Nový hardware si totiž firma zvykla vydávat v září, pravidelně každý rok již od iPhonu 4S z roku 2011.

„Novinky mimo zavedený cyklus se stávají stále více a více důležitými pro Apple,“ tvrdí Carolina Milanesiová, vedoucí výzkumu pro Kantar WorldPanel Comtech, americkou analytickou společnost. „Chtějí rovnoměrnější prodeje po celý rok.“

Apple měl vždy problém udržet vysoké prodeje po úvodním boomu, který nastane pravidelně po ohlášení nového produktu; druhý a třetí kvartál tradičně zaostává za prvním a čtvrtým, během nichž vždy dominují prodeje nejnovější vlajkové lodi společnosti.

bitcoin_skoleni

Uvedením nového produktu již v březnu může Apple zvýšit obrat právě během dříve slabších měsíců.

Malý přístroj by také prokázal, že firma si uvědomuje, že její větší mobily nepokrývají dostatečnou část možného trhu. „Jsou tu lidi, co chtějí menší zařízení,“ zdůrazňuje Milani.