Hlavní navigace

Oscar ve znamení změn

1. 11. 2000

Sdílet

Před rokem získala společnost Český mobil licenci na provozování sítě GSM,kterou letos v březnu představila pod názvem Oskar. Na naše dotazy odpovídal její nový tiskový mluvčí Igo...
Před rokem získala společnost Český mobil licenci na provozování sítě GSM,
kterou letos v březnu představila pod názvem Oskar. Na naše dotazy odpovídal
její nový tiskový mluvčí Igor Přerovský.

Je to právě něco přes půl roku, co Český Mobil spustil svou síť Oskar. Jak jste
spokojeni a jaké jsou vaše ambice?

Rozhodně jsme spokojeni, pokud jde o dosavadní působení. Nejlepším potvrzením
je, že 2. srpna jsme aktivovali již stotisícího zákazníka. Oskar se stává
součástí českého trhu a získává na popularitě díky novým standardům v mobilních
telekomunikacích.


Nešvarem Oskara je dlouhá čekací doba na operátorku při volání na infolinku pro
stávající zákazníky. Jak hodláte tuto situaci řešit?

Služby optimalizujeme průběžně s rostoucím počtem zákazníků. Dne 31. srpna jsme
otevřeli nové call-centrum, které je umístěno v Chrudimi, a to výrazným
způsobem zrychlilo odbavení těchto hovorů.


Oba vaši konkurenti nabízejí mnoho služeb s přidanou hodnotou (Paegas Info,
Paegas Asistent, GSM InfoText atd.) Budete také nabízet podobné služby?

Ano, určitě. Chceme-li zůstat na našem trhu konkurenceschopnými, nemůžeme tyto
služby opomenout. Telekomunikace se velmi dynamicky rozvíjejí a jakékoliv
zaváhání nás může velmi zbrzdit. Probíhají nejrůznější technologická ověřování
u všech typů známých moderních technologií, a já věřím, že naši zákazníci se
již velmi brzy dočkají konkrétních produktů.


U EuroTelu i RadioMobilu již funguje technologie WAP a GPRS se připravuje. Jak
je na tom Český Mobil?

Cílem Oskara je zpřístupnit nejnovější technologie každému člověku takovým
způsobem, aby z nich měl zcela konkrétní a jasný užitek. Síť, kterou využívá
Oskar, je nejmodernější v ČR, což částečně pramení z toho, že vznikala jako
poslední. Obdobně je tomu tak i u využívání ostatních technologií, například
EFR pro zřetelný zvuk a tak podobně. Kromě pár tisíc technologických fandů
běžného zákazníka obvykle nezajímá, jaký přesný typ technologie je využit,
protože chce získat jasnou hodnotu za investované peníze např. kvalitní zvuk,
kvalitní servis, dobrou dostupnost a podobně a chce mít za operátora odpovědnou
firmu, která je vstřícná vůči svým zákazníkům. Jestli je takový roaming nebo
onaký roaming v tom smyslu, na jaké technologické platformě je užíván to mu je
ve většině případů jedno. Jemu jde o to, aby to hlavně spolehlivě fungovalo. A
tímto směrem míří i naše marketingová kampaň. My užíváme v řadě případů
nejmodernější technologii na tomto trhu, ale naše komunikace se zákazníkem není
stavěna na tom, že tuto technologii máme to je samozřejmost. U nás se zákazník
dovolá a může se spolehnout na služby, které mu nabízíme. Obdobně je tomu i u
nových technologií, ať už je to GPRS nebo WAP.


Vrátím se opět k mé otázce. Nabídnete svým zákazníkům tyto služby?

Ano, WAP jsme již představili na Invexu a naši zákazníci ho budou moci využívat
od 30. října. Pokud jde o GPRS, monitorujeme poptávku po tomto typu služeb, ale
například i nabídku mobilních telefonů a aplikací, které dokáží našim
zákazníkům zprostředkovat GPRS. Předpokládáme, že GPRS nabídneme v příštím roce.


V červenci jste zprovoznili příchozí hovory v zahraničí pro Oskartu. Mezitím
však již oba vaši konkurenti nabízejí i odchozí hovory z ciziny pro předplacené
karty. Budete je následovat?

Naším cílem bylo, aby naši zákazníci měli možnost být k zastižení, pokud jsou v
zahraničí. Připravujeme rozšíření roamingových služeb, a to ze dvou úhlů
pohledu. Jednak stálé rozšiřování zemí a počtu operátorů, s nimiž budeme
uzavírat kontrakty, a jednak užití technologie, abychom byli schopni nabídnout
roaming oboustranný. Předpokládáme, že v prvním čtvrtletí příštího roku. Důvod
proč tuto službu chceme zpřístupnit až od nového roku, je, že současně dostupné
technologie nejsou dle našeho názoru dostatečně uživatelsky vstřícné.


Kdy a kde spustíte projekt Internet do škol?

Jedná se o projekt, který je dlouhodobě koncipován. V průběhu tří let by měl
Český Mobil pomoci při propojování všech veřejných knihoven a škol do sítě
Internet. Předpokládáme, že první fáze bude spuštěna již v letošním roce na
severní Moravě, kde jsou vytipována dvě velká města. Po ověření funkčnosti
bychom pokračovali v dalších oblastech.

Děkuji za rozhovor