Outlook.com představuje hrozbu pro cloudový byznys Googlu

2. 8. 2012

Sdílet

 Autor: © Beboy - Fotolia.com
Nová emailová služba Outlook.com je něco víc než jen aktualizací svého předchůdce Hotmail. Microsoftu má pomoci v konkurenčním boji s Googlem.

Microsoft v úterý spustil testování nového webmailového klienta Outlook.com, který má nahradit velmi populární Hotmail. Kromě kompletního redesignu je velkou předností aktualizované služby také možnost synchronizace účtu s celou řadou různých zařízení a integrace se sociálními sítěmi Facebook, Twitter či LinkedIn.

„Stále více lidí, zejména pak mladší generace, používá pro komunikaci nástroje sociálních sítí více než email. Přesto zůstává email preferovaným způsobem pro dlouhodobou formu komunikace,“ říká analytik Patrick Moorhead z agentury Moor Insights & Strategy. Microsoft podle něj dlouho hledal způsob, jak skoncovat s Hotmailem, jehož zastralé funkce naprosto nezapadají do současného světa plného fotografií, videí, videokomunikace a chatu.

Vedle toho, že půjde o náhradu za Hotmail, Microsoft také doufá, že Outlook.com odláká významné množství uživatelů konkurenčnímu Gmailu. Pro jednoho z hlavních rivalů Microsoftu, Google, by šlo o velkou ránu. Firmy spolu soupeří v mnoha oblastech, kromě bezplatných emailových služeb jde hlavně o vyhledávání, webové prohlížeče, operační systémy a cloudové aplikace.

„Hotmail je pro Gmail určitě konkurencí, dokonce bych řekl, že velmi solidní konkurencí,“ mysl si Dan Olds, analytik agentury The Gabriel Consulting Group. „Hotmail má stále více uživatelů než Gmail, přestože se rozdíl zmenšuje. Microsoft chce potvrdit svou pozici lídra a případně ji ještě vylepšit.“

To však podle Oldse není jediný cíl Microsoftu. Součástí širšího plánu společnosti je také posílení sady cloudových podnikových aplikací, jejímž hlavním konkurentem je opět Google s jeho Google Apps. V současné době je sice Outlook.com prezentován jako čistě spotřebitelská záležitost, podobně však Google popisoval svůj Gmail, který se nakonec pro mnoho firem stal vstupní branou k podnikovým aplikacím od Googlu. Také Outlook.com by se v nepříliš vzdálené budoucnosti mohl stát plnohodnotnou podnikovou aplikací.

„Zdokonalený Outlook.com by měl Microsoftu pomoci přesvědčit více uživatelů, aby si do svých instalací MS Office přidali funkcionalitu cloudu. Společnost by tak získala velké množství nových platících zákazníků,“ myslí si Olds. Trh s cloudovými službami a aplikacemi trvale roste a Microsoft si určitě nenechá vzít svůj kousek koláče. Microsoft může těžit ze svých lokálně instalovaných aplikací, se kterými dominuje mnoha oblastem. Google je na druhou stranu v cloudu o něco zkušenější a pohybuje se v něm delší dobu.