Microsoft ve středu ohlásil, že do podzimu se součástí Office 2013 RT pro studenty a domácnosti, který je standardně dodáván se systémem Windows RT, stane Outlook RT 2013. Office 2013 RT pro studenty a domácnosti se nyní skládá z dotykově ovládaných verzí programů Excel, OneNote, PowerPoint a Word. V této podobě ale není licencován pro komerční použití, což znamená, že není řešením pro uživatele, kteří chtějí svá Windows RT využít ve firmách.
V budoucnu bude Oulook RT samozřejmou součástí Windows 8.1, bezplatné aktualizace pro Windows RT a Windows 8. Je to vítaná novinka pro uživatele přístrojů s Windows RT, ale především to také něco napovídá o tom, jak byly přijaty aplikace pro práci s poštou, které jsou součástí Windows RT a Windows 8.
I když Microsoft v březnu aplikace Pošta, Kalendář, Lidé a Zprávy aktualizoval a recenzenti zaznamenali určité zlepšení rychlosti, nemohlo to napravit reputaci aplikaci, která – jakkoli zajišťuje klíčovou komunikaci – má v obchodě Windows pouze tři hvězdičky z pěti možných a pro mnohé je proto typickou ukázkou stavu aplikací ve verzi RT.
Podle Wese Millera, analytika firmy Directions on Microsoft, to ukazuje, jak obtížné je vytvářet aplikace pro Windows RT: „Dělá mi starosti, že pokud nabídka aplikací nedokáže motivovat k investici do platformy, jedinou alternativou je pustit se do cenové války a jít tak nízko, jak to jen bude potřeba.“ A to bude obtížné, protože u tabletů zisk z prodeje musí „nasytit“ tři hladové krky – Microsoft, Intel (případně výrobce procesorů ARM) a výrobce vlastních zařízení. Proti tomu na platformě Android vlastní výrobce operačního systému, Google, má zájem pouze o zisk z reklam zobrazovaných v daném zařízení. Většina zisku z prodeje tak zůstává výrobci zařízení, který si navíc může vyrábět sám i licenční procesory ARM.
Většina expertů to vidí stejně, například David Johnson, analytik Forrester Research, říká: „Je to ekostystém, který musí oslovit zákazníky. Moderní uživatelské rozhraní potřebuje kvalitnější aplikace. To musí být v srdci jejich strategie.“
Microsoft to samozřejmě vidí jinak, či to alespoň jen těžko může přiznat. Podle jeho marketingového oddělení byl Outlook RT přidán do Windows RT proto, že si to zákazníci prostě přáli: „Vždy nasloucháme našim zákazníkům a ti žádali výkonnost a schopnosti Outlooku na své nové platformě.“ To ovšem zrovna není vysvětlení, proč to měl být Outlook a proč jim nestačila standardní aplikace Pošta, která měla uspokojit všechny případné potřeby. Ve skutečnosti všichni po Outlooku volali od samotného začátku, zatímco Poštu skutečně zahrnovali zdrcující kritikou.