PayPal začíná na hlavních třídách Londýna používat pro identifikaci platebních technologii rozpoznávání tváří, metodu, kterou řada bezpečnostních expertů označuje za rizikovou.
Na firemním blogu PayPal prohlásil: „Vaše profilové fotografie byly vždy branami do vašeho online sociálního světa, ale nyní vám otevírají cestu k platbám ve světě fyzickém.“ Podle tohoto giganta elektronických plateb se obchody v Richmondu, jihozápadní části Londýna, pustily do bitvy, jejichž výsledkem může být odsouzení peněženek na smetiště dějin.
Obchodníci umožňují zákazníkům zaplatit pouze pomocí jejich mobilního telefonu a jejich fotografie. V mobilní aplikaci PayPalu přibyla záložka nazvaná „Místní“, kterou lze použít pro vyhledání obchodů a restaurací poblíž uživatelovy pozice, které akceptují mobilní platby PayPalu. Vlastník konta se potom může přihlásit stejně, jako by to udělal na sociálních sítích Facebook nebo Foursquare, a okamžitě zaplatit přímo z aplikace.
Jakmile se zákazník přihlásí, jeho jméno a fotografie se objeví na obrazovce pokladny obchodu a obsluha zúčtování odsouhlasí dotekem na obrázek nakupujícího. Prakticky ve stejný okamžik na telefon zákazníka dorazí zpráva o tom, kolik bylo zaplaceno, a přes email je zaslána standardní elektronická faktura PayPalu.
Mezi obchody v Richmondu, které systém využívají, zatím patří Cook & Garcia, The Farmery, The Tea Box, The Bingham Hotel, Revolution, Caffé Paolo, The Cedar Coffee Shop, Urban Diner, Pier 1 Fish and Chips, Noble Jones, Hill Café a Knot Coffee and Pretzel. Samozřejmě lze očekávat, že stejné obchodní řetězce v pobočkách v jiných městech i zemích budou opět první, kteří novou službu do dané lokality přinesou.
Podle Roba Harpera, ředitele retailových služeb PayPalu, jde pro místní obyvatele o zcela novou životní zkušenost. „Nyní mohou nechat peněženky doma a vyrazit bezstarostně nakupovat. Navíc tak jde o velkou pomoc pro místní obchody bez ohledu na jejich velikost, které nemusí přijít o žádný prodej, který se nezrealizuje jen proto, že zájemce u sebe nemá dostatečnou hotovost.“
Méně nadšeni jsou ovšem odborníci na bezpečnost. Například podle Andyho Kemshalla, technického ředitel bezpečnostní firmy SecurEnvoy, která se specializuje na vícefázové ověřování: „Nový systém PayPalu je první ve Velké Británii, který k autorizaci plateb využívá fotografií zákazníků. Proběhnutí transakce závisí na prodavačích, kteří porovnávají tváře s fotografií. Jde o riskantní metodu, kde může velmi snadno dojít k chybě, ať už úmyslné či neúmyslné. Jiné principy ověřování na mobilních zařízeních, jako je například potvrzování přes SMS, jsou bezpečnější a cenově efektivnější. Bezpečnostní technologie musí mít spolehlivé na 99,9 procent a současná biometrie se k této míře spolehlivosti ani zdaleka nepřibližuje.“