Pět tipů pro boj proti spamu - 1.díl

27. 9. 2016

Sdílet

 Autor: PCWorld.com
Existuje vůbec nějaká možnost, jak minimalizovat, popřípadě úplně zastavit záplavu spamu valícího se do našich e-mailových poštovních schránek?

Také máte plné zuby spamu z Nigérie, rádoby pozvánek na nejrůznější akce všemožného charakteru či e-mailů, které se snaží dostat do našeho počítače nějaký malware? Pokud ano, pak čtěte dále!

Úvod

Hned na začátku tohoto článku vás bohužel musíme zklamat. Pokud se úplně neodpojíte od Internetu, pak počítejte s tím, že v podstatě neexistuje žádná možnost, jak se stoprocentně zbavit spamu. Jediné, co můžete dělat, je pokud možno co nejvíce odfiltrovat naprostou většinu z něj, a dokonce i toto odfiltrování s sebou může nést nepříjemné důsledky.

Máte-li v počítači nainstalován nějaký program pro práci s elektronickou poštou, případě pokud používáte nějakou z cloudových služeb, které umožňují přístup k e-mailové poštovní schránce, kde si uživatel může číst a posílat e-maily, pak s největší pravděpodobností této program zároveň provádí i filtrování spamu a přesouvá podezřelé e-maily do samostatné složky. Jenže – nic na světě není dokonalé, a platí to i o filtrování spamu. Autoři spamu využívají různé techniky, kterými se snaží spamové filtry obejít, a pokud se jim to podaří, skončí takový spam ve vaší e-mailové schránce. Může se stát ale i opak – ve spamu mohou naopak skončit i poštovní zprávy, které spamem nejsou. Obojí je špatně a bohužel není možné tomuto nežádoucímu chování zabránit, ale pouze je minimalizovat.

1. Trénujte svůj antispamový filtr

Když už vám ve vaší poštovní schránce přistane nějaký ten spam, pak jej určitě nemažte. Naopak – označte jej a poté prozraďte svému programu pro práci s elektronickou poštou, že se jedná o spam. Způsob, jakým mu to prozradíte, závisí na konkrétním programu. Pokud například používáte pro práci s elektronickou poštou web Gmailu, pak použijte na panelu nástrojů tlačítko Nahlásit spam (tlačítko má tvar značky STOP, v níž je uprostřed vykřičník).

Nahlášení spamu v Gmailu

Je však třeba trénovat poštovního klienta i co se týče falešných poplachů, tj. označování zpráv, které nejsou spamem, jako spam. Každý den proto projděte obsah složky pro spam a podívejte se, které zprávy sem nepatří, tj. které nejsou spam. Tyto zprávy poté označte a řekněte programu pro práci s elektronickou poštou, že se zmýlil. Například na webu Gmailu klepněte na tlačítko Není spam.

Tlačítko pro zrušení označení spamu v Gmailu

Pokud je váš program pro práci s elektronickou poštou jen trochu schopný, pak se z těchto omylů poučí – ovšem samozřejmě jen tehdy, když jej budete trénovat.

bitcoin_skoleni

 

Pokračování