Akční jízda od Capcomu, která je v těchto dnech majitelům placeného Gold účtu konzole X360 dostupná ve formě na Xbox Live uvolněného dema, naznačuje mnohé z toho, jak by měla vypadat plná hra. Některé tvůrci implementované prvky jsou však přijímány s určitou nevolí. Na serveru IGN je kupř. k vidění seznam pěti asi nejzásadnějších věcí, co by se dle mínění redakce měly v plné verzi určitě změnit.
Na prvním místě je real-time inventář, který neumožňuje příliš vstřícnou a hlavně dostatečně rychlou manipulaci se získanými předměty, jako jsou uzdravovací byliny pro posílení šancí na přežití případného zranění. Následuje nemožnost útoku během pohybové fáze, což na IGN v případě střelných zbraní kupodivu ještě skousli. Jejich výtka směřuje k současnému užití nože (během pohybu), který se tak stává takřka nevyužitelnou proprietou.
Na třetím místě je rozporuplné chování nepřátel, jejichž aktivity jsou jednak dobře čitelné a potom nepředstavují pro váš postup vážnější potíže. Na IGN by chtěli mít ve finále mnohem agresivnější protivníky. A inteligentnější systém, vybízející pak hlavního hrdinu k běhu. Namísto sólo tlačítka s následným zbytečným přehmatáváním jej prostě vybídnout ke zrychlení prostým nakloněním analogové páčky pro pohyb. Jak prosté:o)
V posledku se na IGN pozastavují nad úsměvnou skutečností, že ačkoliv se dění odehrává v Africe, v demu nabídnutá víska k prozkoumání nabízí hotový multikulturní pohled. V němž najdeme také bílé vesničany a Asiaty. Politicky korektní, jistě, ale hře to příliš neprospívá.
Abych řekl pravdu, tedy jenom za sebe, Resident Evil 5 z nabídnutého dema nepovažuji zrovna za titul, který by mohl kandidovat na hru roku. Těžkopádné ovládání a konfrontační rámec jsou pro dnešní dobu poněkud zastaralé (čti prošlé) ingredience, otázkou zůstává, nakolik výsledné renomé zvedne kooperativní mód.
Zdroj: IGN