Bezpečnostní společnost Check Point aktualizovala seznam známých značek, které jsou využívány podvodníky k získání přístupu k citlivým informacím uživatelů na internetu. Na první místo se posunul Microsoft, při posledním měření byl třetí. Značka technologického giganta byla ve druhém kvartálu letošního roku použita téměř ve třetině pokusů o phishing.
Check Point tvrdí, že nárůst je částečně způsoben rozsáhlou phishingovou kampaní, která upozornila majitele účtu Microsoft na neobvyklou aktivitu na účtu. Tyto typy falešných upozornění jsou u podvodníků velmi oblíbené, protože vyvolávají pocit naléhavosti.
V nejhorším případě jsme pak v pokušení kliknout na odkazy a soubory, které bychom za normálních okolností rozpoznali jako podvodné, čímž útočníci získají přístup k našim počítačům a účtům.
Také Google výrazně stoupl, a to ze šestého na druhé místo, a to s 19,5 % případů. První trojici doplňuje společnost Apple s 5,2 % pokusů o phishing. Pořadí ve čtvrtletním seznamu společnosti Check Point má tendenci značně kolísat, takže informace v něm uvedené je třeba považovat za čerstvé.
První desítka: Nejčastěji využívané značky phishery podle společnost Check Point
- Microsoft (29 %)
- Google (19,5 %)
- Apple (5,2 %)
- Wells Fargo (4,2 %)
- Amazon (4 %)
- Walmart (3,9 %)
- Roblox (3,8 %)
- Linkedin (3 %)
- Home Depot (2,5 %)
- Facebook (2,1 %)