S dynamickým nárůstem domácností připojených k internetu pomocí vysokorychlostních linek mnozí uživatelé vyměnili své klasické radiové FM přijímače za webové prohlížeče. Ty jim, mimo jiné, umožňují nalézt a následně přehrávat rozmanitou škálu stanic podle mnoha volitelných preferencí, jako jsou například hudební žánry či územní rozmístění.
S nepřebernou nabídkou moderovaných i nemoderovaných stanic se pak pochopitelně objevuje otázka jejich co možná nejsnazšího vyhledávání a třídění. Na tento trend reagoval i multimediální server Play.cz, který momentálně nabízí všechny celoplošné stanice a sítě a zároveň je údajně i největším poskytovatelem streamingových řešení pro rádia v České republice.
Počátkem října prošel server Play.cz masivní proměnou funkčnosti svých webových stránek a kromě poslechu českých a světových rádií tak nyní podle slov svých zástupců přichází s mnohem ucelenějším a interaktivnějším zážitkem ze světa multimédií.
Play.cz se kromě online vysílání terestrických rádií, jejich žánrových mutací, vysílání internetových rádií a možností zřízení vlastních internetových rádií zaměřil primárně na multimédia. Do nového obsahu byly integrovány inteligentní systémy dohledávání multimediálního obsahu podle kritéria aktuálně hrané skladby. V přehrávači se tak uživatelům zobrazují související videa ze serveru YouTube a nabídka mp3 k přímému stažení.
Vydatného rozšíření se dostalo také magazínu Play, který nabízí články o domácí i světové hudební scéně. Uživatelé tak nyní mohou sledovat informace o koncertech a novinkách v hudebním průmyslu a zároveň číst recenze, profily jednotlivých umělců a zajímavé rozhovory s hudebníky.
Další informačně obsáhlou inovací se stalo zakomponování hitparády IFPI (Mezinárodní federace hudebního průmyslu), u které se uživatelům nabízí možnost zjistit, na které frekvenci daná píseň zrovna hraje, či rovnou zhlédnout její videoklip. Nechybí ani kalendář akcí, který přehledně mapuje kulturní dění.
Podle statistik Play.cz si za měsíc webová rádia přes tento server naladí více než půl milionu posluchačů s denní poslechovostí, která se pohybuje kolem 70 000 posluchačů. A kdo podle statistik rádia nejvíce poslouchá? Majoritní skupinu tvoří mladí lidé zaměstnaní v kancelářských pozicích. Obecně ovšem nelze cílovou skupinu zaměřit striktně jen na tyto jedince, protože sociální profil vesměs kopíruje posluchače jednotlivých FM rádií.