Facebook poprvé ve své osmnáctileté historii zaznamenal propad denně aktivních uživatelů. Na konci prosince jich bylo 1,929 miliardy, tedy jen nepatrně méně než v předchozím kvartálu, kdy jich bylo 1,930 miliardy.
Nejde sice o nijak závratný pokles, společnost Meta však zaznamenala i zpomalení růstu tržeb a propad hodnoty akcií, a to o více než 20 %, který snížil tržní hodnotu firmy o zhruba 200 miliard dolarů. Padaly však akcie i dalších sociálních platforem, včetně Twitteru, Pinterestu nebo Snapu.
Využíváte už ve firmě autonomní agenty postavené na bázi umělé inteligence?
Šéf Facebooku Mark Zuckerberg připustil, že zhoršující se ekonomické výsledky jsou důsledkem odlivu uživatelů, zejména těch mladších, kteří dávají přednost konkurenčním produktům. Roli prý sehrály nová pravidla nastavení soukromí, která ve svých operačních systémech nedávno zavedl Apple, ztěžující inzerentům cílení reklamy na Facebooku a Instagramu a její hodnocení.
Nutno však podotknout, že zpomalení růstu nerovná se propad, Meta v posledním kvartále uplynulého roku zapsala tržby v celkové hodnotě 33,67 miliard dolarů.
Sám Facebook přiznává, že zejména TikTok pro něj představuje nepříjemnou konkurenci, která mu odvádí zejména mladší publikum. Navíc jako první přišel s formátem krátkých videí, takže přes veškerou snahu bude Facebook na tomto poli vždy až tím druhým. Jak však poznamenává analytik BBC James Clayton, investory mohlo znejistit též nedávné přejmenování firmy na Meta a plán Marka Zuckerberga vybudovat virtuální svět – Metaversum, které však stále zůstává především snem.
Z pohledu investorského zatím stále značně rizikovým. Navíc, Facebook v Silicon Valley ztrácí svou prestiž i coby atraktivní zaměstnavatel (přinejmenším už není tak vyhledávaným jako před deseti lety), což ztěžuje jeho pozici při hledání nových talentů.
Dle Claytona tak Metu v nadcházejícím období čeká několik zásadních problémů, které bude muset řešit, a pokles uživatelů může být jen začátkem složitého období.
Získejte pro svůj produkt či službu ocenění IT produkt roku! Soutěž „IT produkt roku“ vyhlašuje redakce Computerworldu s cílem vyzdvihnout výrobky disponující vlastnostmi, které je významně odlišují od konkurenčních produktů stejné kategorie. Může přitom jít jak o celkově inovativní pojetí produktu, tak o jednotlivé funkční zdokonalení, výrazně zjednodušené ovládání nebo třeba o výjimečně příznivou cenu.
Soutěž probíhá ve třech samostatných kolech v kalendářním roce a každý postupující produkt či služba do jednoho ze tří finálových kol získává právo na titul IT produkt roku.
Máte-li zájem účastnit se soutěže IT produkt roku, neváhejte. Kontaktujte nás prosím na itprodukt@iinfo.cz.
O přihlášku a více informací si můžete napsat nebo zavolat na telefonech 776 204 420 nebo 604 266 707 či 725 326 893, případně na také na adrese itprodukt@iinfo.cz.