Jinými slovy, počet zaměstnavatelů, kteří používání sociálních sítí blokují, klesá. Gartner upozorňuje, že ještě v roce 2010 měla k používání sociálních sítí v práci negativní přístup více než polovina firem. Do roku 2014 má prý jejich počet klesnout až na 30 procent.
„I v těch organizacích, které oficiálně blokují veškerý přístup k sociálním sítím, nefunguje tento blok plošně,“ píše Gartner ve svém prohlášení. Pro některá oddělení či procesy jsou totiž sociální sítě důležité, což platí hlavně pro marketing. Běžní zaměstnanci navíc mohou zákaz obejít použitím vlastních zařízení, například smartphonů.
Podle Gartneru by zaměstnavatelé neměli používání Facebooku, Googlu+ či Twitteru přímo blokovat. Místo toho by se měli více zaměřit na to, co na sociální sítích zaměstnanci publikují. Špatné chování zaměstnanců na volně přístupných profilech či stránkách, ať už ve formě komentářů či nahrávání nevhodných fotek a videí, totiž může velmi narušit korporátní identitu.
V poslední době se navíc sociální sítě snaží přilákat firemní uživatele zaváděním nových funkcí pro podnikové profily.
Naposledy tak například Facebook zpřístupnil profily Timeline i správcům stránek. Více se můžete dočíst v článku Facebook Timeline bude také u profilů organizací.
Otázkou však je, jakým způsobem kontrolovat chování zaměstnanců na veřejně nepřístupných profilech. Jak totiž nedávno ukázal jiný průzkum společnosti Pew Internet & American Life Project, roste počet uživatelů, kteří si své profily dobře chrání. S tím souvisí i úklid v seznamu přátel, kdy uživatelé odstraňují nedůvěryhodné osoby. Firmy by se proto měly zabývat spíše chováním mimo osobní prostor zaměstnanců, tzn. na veřejných stránkách a profilech.