Systémy ERP mohou tvořit základ pro každodenní operace všech společností, ale ty v roce 2013 vidí jako prioritní zcela jiné typy softwaru, především BI (Business Intelligence). To je základní sdělení zprávy „Deset mýtů a pravd o softwarovém trhu 2013,“ která je založena na analýze dat získaných od 2444 vedoucích pracovníků IT v USA, Kanadě, Francii, Německu a Velké Británii. Podklady pocházejí z listopadu a prosince loňského roku.
Stefan Ried, analytik Forresteru a autor zprávy, dále píše: „BI na seznamech priorit jasně vede, ať už z hlediska expandování a upgradování současných instalací, nebo nových implementací.“ Současně nesouhlasí, že by do koporací vstupovaly veřejné sociální sítě. „ To je jen další mýtus. Zatímco zaměstnavatelé oceňují faktor vzájemné spolupráce uživatelů sociálních technologií, nepřemisťují své implementace do veřejných sociálních sítí jako je Facebook nebo Twitter.“
Téměř polovina společností, které odpovídaly na otázky, zápasí s problematikou korporátních řešení vzájemné interakce a spolupráce pracovníků a snaží se jasně separovat aktivity na Facebooku a Twitteru od interních aplikací. Pouhých 14 procent je hodlá nějakým způsobem integrovat.
Dalším mýtem je podle Forresteru tvrzení, že vývoj pro firmu uzpůsobených aplikací je věcí minulosti a celý trh akceptoval generalizované produkty. Podle výzkumu korporace utrácí za oba typy softwaru přibližně stejně, „krabicovým způsobem“ prodávaný software tvoří 25,6 % investic do software a na míru šitý vývoj 25,8.
Zpráva dále zmiňuje služby SaaS (Software as a Service), jejichž první vlna nahrazovala standardní řešení běžící na vlastních serverech ve vlastních data centrech. Současnost ukazuje, že trh půjde cestou hybridních implementací. Ovšem zřejmě nepůjde o hybridní cloudy, v současnosti pouze jedna třetina společnosti důvěřuje scénářům postavených na hybridních cloudech.
Forrester se dále věnoval tématům služeb PaaS (Platform as a Service) a obchodům s aplikacemi. Opět se ukázalo, že PaaS dosavadní tradiční řešení nenahradí, ale místo toho bude s tradičním middlewarem a službami jednotlivých platforem koexistovat. „Půjde o podobné implementace jako v případě hybridní budoucnosti obchodních aplikací běžících na lokálních serverech propojených s aplikacemi SaaS na cloudu.“
Naopak aplikačním obchodům se otevírá velký prostor. „Rostoucí požadavky zákazníků budou tlačit do korporátního světa vlastní distribuční kanály aplikací. Většina korporací chce a potřebuje mít pod kontrolou software – aplikace i doplňky –, ze kterého si jejich zaměstnanci, správci či pobočky mohou vybírat.“