Pojišťovny mohou sledovat chování klientů přes smartphony

7. 9. 2014

Sdílet

 Autor: © IDG
Nová softwarová platforma umožní pojišťovacím společnostem sledovat chování řidičů prostřednictvím snímačů chytrých telefonů a geolokačních služeb.

Agero je jedním z největších dodavatelů bezpečnostního softwaru a služeb pro automobilky a pojišťovny. Nový nástroj od této společnosti zajistí pojišťovacím společnostem přístup k takovým informacím, díky kterým budou moci odměnit dobré řidiče a ty špatné naopak penalizovat. Software současně usnadní komunikaci řidičů s asistenční službou.

Produkt se skládá z aplikace PolicyPal, která sleduje řidičovo chování v reálném čase, a aplikace Auto Crash Notification, která automaticky upozorní záchranné služby v případě nehody.

Některé americké pojišťovny již delší dobu svým klientům nabízejí možnost dobrovolně se účastnit programů, ve kterých jsou ukládána a analyzována data o jejich chování za volantem a které jim v případě dobrých výsledků umožňují snížit cenu pojištění. Na rozdíl od nové platformy od společnosti Agero se však tyto pojišťovny spoléhají na data získávaná ze zařízení připojeného ke standardní palubní diagnostice.

Řešení od Agero se spoléhá pouze na chytré telefony. Díky tomu se také očekává jeho snadnější rozšíření, protože jediné, co budou muset řidiči udělat, je stáhnout si dané aplikace. Systém zatím funguje jen na americkém trhu. Pokud se však osvědčí, je pravděpodobné, že se rozšíří i mimo USA.

ICTS24

V souvislosti s tímto produktem se samozřejmě opět objevily obavy z možného narušení soukromí řidičů. Agero nicméně argumentuje spolehlivým šifrováním osobních dat a anonymizací dlouhodobě uložených informací.